۰ نفر

آمار جهانی همه‌گیری کووید-۱۹

۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۵۴
کد خبر: 445371
آمار جهانی همه‌گیری کووید-۱۹

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۴۱۹ هزار و ۲۰ نفر رسیده و تاکنون ابتلای هفت میلیون و ۴۵۸ هزار و ۹۲۱ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون سه میلیون و ۷۷۸ هزار و ۲۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما آمریکای جنوبی به ویژه برزیل به کانون جدیدی برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت (WHO) نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

همچنین سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه شیوع کروناویروس به طور کلی در سراسر جهان وخیم‌تر شده از مقامات کشورها خواسته است تا اقدامات خود را برای کنترل شیوع این بیماری تشدید کنند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۶۶ هزار و ۴۰۱ مبتلا، ۱۱۵ هزار و ۱۳۰ قربانی

۲.  برزیل ۷۷۵ هزار و ۱۸۴ مبتلا، ۳۹ هزار و ۷۹۷ قربانی

۳.  روسیه ۴۹۳ هزار و ۶۵۷ مبتلا، ۶۳۵۸ قربانی

۴. انگلیس ۲۹۰ هزار و ۱۴۳ مبتلا، ۴۱ هزار و ۱۲۸ قربانی

۵. اسپانیا ۲۸۹ هزار و ۳۶۰ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۳۶ قربانی

۶. هند ۲۸۷ هزار و ۱۵۵ مبتلا، ۸۱۰۷ قربانی

٧. ایتالیا ۲۳۵ هزار و ۷۶۳ مبتلا، ۳۴ هزار و ۱۱۴ قربانی

۸. پرو ۲۰۸ هزار و ۸۲۳ مبتلا، ۵۹۰۳ قربانی

۹. آلمان ۱۸۶ هزار و ۸۶۶ مبتلا، ۸۸۴۴ قربانی

۱۰. ایران ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ مبتلا، ۸۵۰۶ قربانی

پس از آن کشورهای ترکیه با ۱۷۳ هزار و ۳۶ مبتلا، فرانسه با ۱۵۵ هزار و ۱۳۶ مبتلا، شیلی با ۱۴۸ هزار و ۴۹۶ مبتلا، مکزیک با ۱۲۹ هزار و ۱۸۴ مبتلا، پاکستان با ۱۱۹ هزار و ۵۳۶ مبتلا، عربستان سعودی با ۱۱۲ هزار و ۲۸۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.