۰ نفر

گوترش درباره تشدید بحران غذایی ناشی از کرونا هشدار داد

۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰:۳۳
کد خبر: 445070
گوترش درباره تشدید بحران غذایی ناشی از کرونا هشدار داد

دبیرکل سازمان ملل درباره بحران غذایی در جهان و تشدید آن در نتیجه شیوع کرونا هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل سه‌شنبه شب در گزارشی که در تارنمای رسمی این سازمان منتشر شد، درباره بحران غذایی در جهان و احتمال تشدید آن در اثر شیوع کرونا هشدار داد.

گوترش گفت که در جهان غذایی کافی و حتی بیش از آن برای ۷.۸ میلیارد جمعیت کره زمین وجود دارد، اما در همین حال بیش از ۸۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می‌برند که ۱۴۴ میلیون نفر از آنان کودکان زیر ۵ سال (معادل یک پنجم کودکان زیر پنج سال) هستند.

وی با تاکید براینکه نظام غذایی جهان شکست خورده و همه‌گیری کووید۱۹ در حال بدتر کردن آن است، خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از یک وضعیت فوق‌العاده در ارتباط با غذا در جهان شد که ممکن است بر زندگی میلیون‌ها انسان اثر بگذارد.

دبیرکل سازمان ملل گفت که در سال جاری بحران کرونا باعث می‌شود که ۴۹ میلیون نفر به گرسنگان جهان افزوده شود، چراکه هر یک درصد کاهش تولید ناخالص داخلی در جهان باعث افزوده شدن ۷۰۰ هزار نفر به جمعیت گرسنگان می‌شود.

 ویروس کرونا موسوم به کووید۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
تاکنون حدود ۷ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها نزدیک به ۴۱۲ هزار تن جان باخته و بیش از ۳ میلیون ۵۸۰ هزار نفر بهبود یافته‌اند.