۰ نفر

آمریکا: تحریم‌ها علیه ایران نتایج عالی به همراه داشته‌اند

۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۵۱
کد خبر: 445012
آمریکا: تحریم‌ها علیه ایران نتایج عالی به همراه داشته‌اند

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا مدعی شده تحریم‌های ضد ایرانی کشورش «نتایج عالی» به همراه داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران روز سه‌شنبه مدعی شده که تحریم‌ها علیه ایران «نتایج عالی» به همراه داشته‌اند. 

این مقام آمریکایی در ادامه با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده مدعی شد ایران از تروریسم حمایت می‌کند و تلاش کرده است عربستان سعودی را هدف قرار دهد. 

برایان هوک به تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران اشاره کرد و مدعی شد: «ایران کشوری منزوی بدون حمایت بین‌المللی است و کمک نکردن به تسلیح آن باعث ایجاد ثبات در خاورمیانه خواهد شد.»

او در حالی که توافق کشورش با کره شمالی به هیچ نتیجه ملموسی ختم نشده از ایران خواست همانند پیونگ‌یانگ پای میز مذاکره بیاید. برایان هوک گفت رئیس کره شمالی چند بار با دونالد ترامپ دیدار کرده است و ایرانی‌ها هم می‌توانند با ترامپ دیدار کنند. 

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» و یا ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه روی آورده است. 

با این وجود، دونالد ترامپ که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران علی‌رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

برایان هوک سه‌شنبه گفت که دونالد ترامپ با ایران با قاطعیت برخورد کرده و به اعمال فشار علیه این کشور ادامه خواهد داد.