۰ نفر

اقتصاد ایتالیا امسال ۸درصد آب می‌رود

۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۱
کد خبر: 444866
اقتصاد ایتالیا امسال ۸درصد آب می‌رود

اداره آمار ایتالیا، ایستات، اعلام کرد که با شفاف‌تر شدن تاثیرات پاندمی کرونا پیش‌بینی می‌کند اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی ۸.۳ درصد آب برود.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، اداره آمار ایتالیا، ایستات، اعلام کرد که با شفاف‌تر شدن تأثیرات پاندمی کرونا پیش‌بینی می‌کند اقتصاد این کشور در سال جاری ۸.۳ درصد آب برود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، این در حالی اتفاق می‌افتد که اقتصاد این کشور در پایان سال ۲۰۱۹ وارد رکود شده بود. البته در آغاز سال ۲۰۲۰ و قبل از شروع کرونا در ماه فوریه، نشانه‌هایی از ریکاوری اقتصاد با بهبود نسبی تولیدات صنعتی و تجارت خارجی دیده شده بود.

ایستات در بیانیه خود اعلام کرد: محدودیت‌های سخت‌گیرانه قرنطینه‌ای که از سوی دولت برای مقابله با کرونا وضع شد تأثیر منفی عمیقی بر اقتصاد ایتالیا به جا گذاشت و تولید، سرمایه‌گذاری و مصرف به شدت کاهش یافته و بازار کار کاملاً مختل شود، همچنین تجارت بین‌الملل افت کرد که باعث شد صادرات ایتالیا کاهش یابد.

در این بیانیه هشدار داده شد: این پیش‌بینی با این فرض انجام شده است که موج دوم کرونا اتفاق نیافتد و سیاست‌گذاری‌های مالی بتوانند از نوسانات شدید بازار جلوگیری کنند.