۰ نفر

فرود ناقص هواپیمای نظامی آمریکا در «التاجی» عراق

۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۷:۵۸
کد خبر: 444835
فرود ناقص هواپیمای نظامی آمریکا در «التاجی» عراق

یک فروند هواپیمای نیروی هوایی آمریکا پس از فرود ناقص در باند پایگاه «التاجی» عراق به یک دیوار برخورد کرد و باعث بروز آتش سوزی و خسارت به ساختمان این پایگاه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  سخنگوی رسمی ارتش آمریکا برای عملیات عزم ماندگار (Operation Inherent Resolve) روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت ۱۰:۱۰ شامگاه دوشنبه به وقت محلی یک فروند هواپیمای «سی -۱۳۰» نیروی هوایی آمریکا در باند پایگاه التاجی عراق بطور ناقص فرود آمد و پس از برخورد با یک دیوار، باعث بروز آتش سوزی و وارد آمدن خسارت به ساختمان این پایگاه شد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: «تیم آتش نشانی و امداد فرودگاه ظرف چهاردقیقه خود را به محل حادثه رساندند، آتش را خاموش و به تخلیه هواپیما کمک کردند. چهار تن از اعضای نیروهای مسلح سوار بر این هواپیما جراحاتی سطحی برداشتند که در مرکز درمانی پایگاه التاجی تحت مداوا قرار دارند».

این بیانیه در ادامه می‌افزاید که «[در این حادثه] فعالیت دشمن مورد ظن نیست. این حادثه در دست تحقیق و بررسی است. اقدامات سریع تیم سوانح، آتش نشان و امداد پایگاه هوایی به بیماران کمک کرد و خسارات محدودی به تجهیزات و زیرساختها وارد شد».

گفتنی است که هواپیمای «هرکولس سی -۱۳۰» یک هواپیمای ترابری ارتش با ۴ موتور توربین دار است که توسط شرکت هوافضا و دفاعی «لاکهید مارتین» آمریکا طراحی شده است.

شایان ذکر است که پایگاه التاجی یک مقر نظامی است که در فاصله ۱۷ مایلی شمال شهر بغداد، پایتخت عراق قرار دارد و محل استقرار نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا است.