به دنبال شیوع ویروس کرونا و بسته شدن بسیاری از کارخانه‌ها به واسطه آن، میزان بازده تولید در آمریکا، به پایین‌ترین سطح خود در 100سال اخیر سقوط کرد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ شیوع بیماری کووید-19 سبب کند شدن عملکرد بسیاری از کارخانه‌ها یا حتی تعطیلی کامل آنها به دستور قانون‌گذاران ایالتی شد و در نتیجه تولید صنعتی آمریکا در ماه آوریل سقوطی بی‌سابقه را شاهد بود.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط فدرال رزرو، میزان خروجی تولید به میزان قابل توجهی دچار آسیب شد و با افت 13.7درصدی در ماه مارس، شدیدترین سقوط تاریخی در شاخص تولید صنعتی را در 101سال اخیر تجربه کرد.

در سطح 85.5درصدی میانگین آن در سال 2012، به دنبال گزارش کلیه صنایع عمده مبنی بر کاهش تولید، میزان خروجی تولید در پایین‌ترین حد آن از سال 1997 قرار گرفت.

گفتنی است که به دلیل تعطیلی کارخانه‌های مونتاژ و افت 72درصدی تولید، بخش وسایل نقلیه موتوری و قطعات، به مراتب بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتند.

نرخ تولید سالانه خودروهای سبک در مقایسه با میزان مونتاژ 11میلیون دستگاه در ماه فوریه، 70هزار اعلام شد.

صنایع دیگری که به میزان چشمگیری تحت تاثیر قرار گرفتند شامل منسوجات، پوشاک و کالاهای چرمی بود که به ترتیب منفی 21درصد، منفی 24درصد، و همچنین حمل و نقل هوافضا و متفرقه منفی 22درصد و مبلمان منفی 21درصد کاهش تولید را تجربه کردند.

همانطور که در نمودار مشاهده می‌شود، سقوط خروجی تولید به میزان قابل توجهی با وضعیت ایجاد شده پس از جنگ جهانی دوم شباهت دارد. بدترین افت در طول آخرین رکود اقتصادی، زمانی که بازده کارخانه‌ها به 3.5درصد کاهش یافت بود که رکورد آن در ماه دسامبر 2008 ثبت شد.

در نمودار ارائه شده، روند تغییر ماهانه بازده تولید آمریکا در 100سال اخیر را مشاهده می‌کنید؛

سقوط تولید در آمریکا به پایین‌ترین حد 100سال اخیر