۰ نفر

ایران و چین، ترامپ را دچار جنون کردند

۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۹
کد خبر: 440993
ایران و چین، ترامپ را دچار جنون کردند

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یعنی شش ماه دیگر، اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره چین و ایران بیشتر می شود؛ اظهاراتی کاملا پوچ و بی اساس.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از العالم، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا برای اینکه به سیاست های شکست خورده خود سرپوش بگذارد وارد کارزاری شدید علیه ایران شد که با خروج از توافق هسته ای آغاز شده است، و همچنان تلاش می کند آسمان و دریا را نیز بر ملت ایران تحریم کند و این ملت را به تسلیم شدن سوق دهد. او در اقدامات خصمانه و قلدرمآبانه اش علیه ایران پا را بیش از حد فراتر گذاشته و در واکنش به اقدام انسان دوستانه ایران مبنی بر اعزام یک نفتکش به سمت ونزوئلا، که از محاصره تروریستی آمریکا و توطئه اش برای تغییر نظام رنج می برد، چندین کشتی جنگی را به "کارائیب" اعزام کرد.

روز گذشته "استیون منوچین" وزیر خزانه داری آمریکا، که به "وزیر تحریم ها علیه ایران" معروف است، از تحریم "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور ایران خبر داد. او همچنین چند ماه پیش "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران را در فهرست تحریم ها قرار داد.

منوچین اعلام کرد که کشورش یک شرکت هواپیمایی چین را به دلیل همکاری با شرکت هواپیمایی "ماهان" ایران تحریم کرد. او همچنین اعلام کرد که مجازات و تحریم هایی را علیه کسانی که با این شرکت هواپیمایی ایران همکاری می کنند، اعمال می کند.

جالب اینجاست که منوچین از افزون بر دو سال پیش با هر تحریمی که علیه ایران اعمال می کند، مدعی می شود که ایران منزوی خواهد شد و سرانجام مجبور به تسلیم شدن در برابر ترامپ خواهد شد. ولی به نظر می رسد ترامپ نیز درباره چنین اظهارات وزیرش مردد شده و لذا مجبور شده است به مصادره نفتکش های ایرانی در دریاها و اقیانوس ها از خلیج فارس گرفته تا دریای کارائیب، تهدید کند به رغم اینکه ژنرال ها و مشاورانش درباره پیامدهای هرگونه تصمیم ضد ایرانی اش هشدار داده و گفته اند که چنین اقداماتی بهای گزافی را به آمریکا تحمیل می کند.

ترامپ در خصوص چین نیز از تعادل خارج شده است و همواره تلاش می کند تا به پایگاه مردمی اش را که به دلیل عملکرد ضعیف او در زمینه مدیریت بحران شیوع کرونا تحلیل رفته، اینگونه وانمود کند که دلیل این فاجعه، سوء مدیریت، جهل و حماقت او نیست بلکه دلیل، چین و سازمان بهداشت جهانی هستند و این سازمان "به عروسک خیمه شب بازی چینی ها تبدیل شده است"، او همچنین تهدید کرده که چین را به دلیل متضرر کردن آمریکا مواخذه و روابط دوجانبه را کاملا قطع خواهد کرد و این تهدیدش درباره سازمان بهداشت جهانی نیز عنوان شده است.

ترامپ که در تلاش است با مقصر شمردن کشورها و نهادهای بین‌المللی از دولتش بابت قرار گرفتن آمریکا در صدر جدول بیشترین مبتلایان به کرونا سلب مسئولیت کند، بار دیگر در توییتر به چین حمله کرده و در پیامی نوشت: "چند دیوانه در چین بیانیه‌ای منتشر کردند که همه را به غیر از چین بابت شیوع کرونا که تا حالا موجب کشته شدن صدها هزار نفر شده مقصر قلمداد می‌کند. لطفا برای این احمق‌ها توضیح بدهید بی‌کفایتی چین بوده که موجب این کشتار جمعی در سراسر جهان شده و نه چیز دیگری."

برخی از ناظران با تأکید بر اینکه ترامپ در گفتار و رفتار دچار اختلالات روانی آشکار است، می گویند نباید طبق اظهارات ترامپ چین و ایران را متهم کرد بلکه شکست او در مقابل ایران و چین و همچنین ناکارآمدی دولتش در مدیریت بحران شیوع کرونا، موجب شده است که این رئیس جمهور از حالت تعادل روحی و روانی خارج شود. و مواضعی پرخاشگرایانه و تهاجمی تر اتخاذ کند.