۰ نفر

آلمان تملک شرکت‌های دارویی توسط خارجی‌ها را ممنوع کرد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹
کد خبر: 440750
آلمان تملک شرکت‌های دارویی توسط خارجی‌ها را ممنوع کرد

بر اساس مصوبه جدید دولت آلمان که امروز به تصویب رسید دولت این کشور می‌تواند قرارداد تملک شرکت‌های دارویی مهم توسط طرف‌های خارجی را لغو کند.

به گزارش رویترز، دولت آلمان طی مصوبه‌ای که امروز به تصویب رسید به خود اجازه داد تا قراردادهای تملک شرکت‌های دارویی مهم را وتو کرده و از انجام چنین معاملاتی جلوگیری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این مصوبه با هدف تضمین تامین اقلام دارویی مهم در این کشور در بحبوحه کرونا انجام شده است.

بر اساس این قانون که به تصویب کابینه آلمان رسیده دولت این کشور اجازه دارد تا از تملک شرکت‌های تولید کننده واکسن، مواد شیمیایی، دارویی، تولید کننده تجهیزات حفاظتی و دستگاه‌های پزشکی نظیر دستگاه‌های کمک تنفسی توسط طرف‌های خارجی جلوگیری کند.

در حالی که در شرایط کنونی خرید تا 25 درصد سهام این شرکت‌ها توسط طرف‌های خارجی بلامانع است اما از این به بعد دولت آلمان می‌تواند خرید بیش از 10 درصد سهام شرکت‌های دارویی توسط شرکت‌های خارجی غیر اروپایی را از نظر ابعاد امنیتی مورد آزمایش قرار داده و در صورت نیاز آن را لغو کند.

پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند که آمریکا قصد دارد یک شرکت آلمانی را که به ساخت واکسن کرونا نزدیک شده بود به تملک خود در بیاورد. البته این شرکت دارویی هر گونه اخبار مبنی بر اقدام آمریکا در این زمینه را رد کرده است.