۰ نفر

روسیه از تبلیغات ترامپ علیه سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۵۸
کد خبر: 440524
روسیه از تبلیغات ترامپ علیه سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرد

معاون وزارت خارجه روسیه با انتقاد از تلاشهای رئیس جمهور آمریکا علیه سازمان جهانی بهداشت گفت که مسکو مخالف اقدامات واشنگتن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، روسیه چهارشنبه عصر از اقدامات دولت آمریکا علیه سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» به نقل از خبرگزاری «اینترفکس» «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه تهدیدهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور روسیه مبنی بر خروج ایالات متحده از سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرد.

ریابکوف در این زمینه گفت: «بله، فرصتهایی برای بهبود عملکرد این سازمان وجود دارد ... اما ما مخالف در هم شکستن همه چیز در جهت ترجیحات سیاسی یا ژئوپولیتیکی یک کشور هستیم.»

وزیر خارجه روسیه نیز در روزهای گذشته از سیاستهای ترامپ علیه سازمان جهانی بهداشت وچین انتقاد کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نشست وزرای امور خارجه کشورهای سازمان همکاری‌های شانگهای، اتهام‌زنی‌های اخیر آمریکا علیه سازمان جهانی بهداشت  و  چین را محکوم کرد.

 لاوروف گفت: «شرکای آمریکایی ما و متحدانشان حتی با وجود همه‌گیری جهانی ویروس کرونا نیز به تلاش جهت تشدید تقابلات ادامه می‌دهند و از وضعیت کنونی جهت اعمال دیدگاه خود و نسخه مورد نظرشان برای نظم  آینده که آن را نظم قانون محور می‌نامند، بهره می‌جویند.»

 دونالد ترامپ در روزها و هفته های گذشته بارها سازمان جهانی بهداشت را به قطع بودجه و خروج کشورش از آن تهدید کرد.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.