۰ نفر

دادستان کل آمریکا: توطئه‌ی ترامپ علیه اوباما بی‌شرمانه است

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱:۲۱
کد خبر: 440295
دادستان کل آمریکا: توطئه‌ی ترامپ علیه اوباما بی‌شرمانه است

دادستان کل ایالات متحده، توطئه‌ی "بی‌شرمانه" ترامپ علیه اوباما را رد و اظهار کرد که هیچ پرونده‌ای برای رسیدگی در کار نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد این احتمال وجود ندارد که باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا و جو بایدن، معاونش در تحقیقات مأمورین اجرای قانون و ضداطلاعات ایالات متحده در خصوص تلاش‌های دولت روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به عنوان افراد ذی‌نفع مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند.

وی هم‌چنین در مورد اوباما و معاونش جو بایدن گفت: براساس اطلاعاتی که امروز در دست دارم، انتظار ندارم که جان دورهام، دادستان ویژه ایالات متحده به تحقیقات و بررسی پرونده‌هایشان بپردازد.

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا هم‌چنین گفت که تمرکز ما در اجرای قوانین و تحقیقات گسترده در زمینه‌ی دخالت روسیه بر روی سایر افراد خواهد بود.

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا با استناد به حکم دیوان عالی کشور و تفاوت قائل شدن میان سوء استفاده از قدرت و جرم و جنایت فدرال، گفت سیستم عدالت کیفری ایالات متحده برای رسیدگی به حملات و نفوذ سیاسی احزاب مختلف مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.