۰ نفر

چین در کمتر از سه ماه ۵۰میلیارد ماسک به خارج صادر کرد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۲۶
کد خبر: 440234
چین در کمتر از سه ماه ۵۰میلیارد ماسک به خارج صادر کرد

داده های گمرک ملی چین نشان می دهد این کشور از ابتدای ماه مارس (۱۱ اسفند ۱۳۹۸) تاکنون برای حمایت از مبارزه با همه گیری جهانی ویروس کرونا بیش از ۵۰میلیارد ماسک به جهان صادر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس داده های منتشر شده در روز دوشنبه توسط گمرک چین،  این کشور تا روز شنبه ۵۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ماسک، ۲۱۶ میلیون لباس محافظ (گان) و برای ۱۶۲ میلیون نفر کیت تشخیص کرونا به خارج از کشور صادر کرده است.

گزارش می افزاید که ارزش این صادرات در مجموع به ۱۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یوان یا در حدود ۱۸.۹ میلیارد دلار می رسد و مقاصد اصلی آنها شامل آمریکا، ژاپن و آلمان بوده است.

چین پیش از این اعلام کرده بود چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ماسک به آمریکا صادر کرده است.

اگرچه گزارش ها حاکی است صادرات چین در ماه آوریل /۱۳ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت/ در مقایسه با دوره مشابه سال ۳.۵ درصد افزایش یافته است اما همین آمار نشان می دهد واردات چین در این ماه ۱۴.۲ درصد کمتر شده است و برای همین هنوز ناظران و تحلیلگران اقتصادی تصویر روشنی از اوضاع اقتصادی چین در شرایط شیوع کرونا ندارند.

به نظر می رسد که با وجود ویروس کرونا باز هم تقاضا برای کالاهای ساخت چین فراوان است البته این کشور در این دوران توانست تجهیزات،  اقلام پزشکی و ماسک های تولیدی فراوانی به دیگر نقاط دنیا صادر کند.

افزایش صادرات چین در ماه آوریل /۱۳ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت/ تقریبا غلط بودن همه فرضیه ها را ثابت کرده است پیش بینی هایی که حاکی بود به دلیل کرونا تقاضا برای کالاهای ساخت چین کاهش خواهد یافت.

آمارها نشان می دهد صادرات چین در ماه ژانویه /۱۱ دی تا ۱۱ بهمن ۱۳۹۸/  ۱۷.۲ درصد کاهش یافت در ماه مارس /۱۱ اسفند ۱۳۹۸تا ۱۱ فروردین ۱۳۹۹/ نیز افت ۶.۶ درصدی به ثبت رساند اما در ماه آوریل /۱۳ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت/ یک باره چرخش آماری از رشد صادرات خبر داد.

با این حساب تراز تجاری چین که در ماه مارس ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بود، در ماه آوریل /۱۳ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت/ با یک افزایش چشمگیر به ۴۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار رسید.