۰ نفر

افزایش شاخص بورس اروپا با کاهش محدودیت قرنطینه

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۲۰
کد خبر: 440144
افزایش شاخص بورس اروپا با کاهش محدودیت قرنطینه

در حالی که برداشتن برخی محدودیت‌های قرنطینه باعث تقویت فعالیت بازارها در اروپا شده است، شاخص بازارهای بورس این منطقه نیز امروز (دوشنبه) افزایش یافت و قیمت نفت نیز به بالاترین حد خود در یک ماه اخیر رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که برداشتن برخی محدودیت‌های قرنطینه باعث تقویت فعالیت بازارها در اروپا شده است، شاخص بازارهای بورس این منطقه نیز امروز (دوشنبه) افزایش یافت و قیمت نفت نیز به بالاترین حد خود در یک ماه اخیر رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، گرم شدن هوا موجب شده است تا مردم در بسیاری از نقاط جهان از قرنطینه خارج شوند و دولت‌ها نیز در مراکز شیوع ویروس کرونا از نیویورک گرفته تا ایتالیا و اسپانیا، محدودیت‌هایی را که میلیون‌ها نفر را چندین ماه در خانه محبوس کرده بود، به تدریج لغو کنند.

با این حال، کشورهایی مانند آمریکا، آلمان، انگلیس و لهستان روزهای شنبه و یک شنبه شاهد برپایی اعتراضات ضد قرنطینه بودند. معترضان می‌گویند محدودیت‌های قرنطینه آزادی‌های شخصی را از آنان سلب می‌کند و همچنین اقتصاد را از بین می‌برد.

شاخص بازار بورس اروپا (STOXX 600) امروز در حالی 1.9 درصد افزایش یافت که شاخص بازار بورس انگلیس، آلمان، و فرانسه با روند رو به رشد مواجه شدند.

شاخص سهام جهانی MSCI، که بازار سهام 49 کشور را دنبال می‌کند، حدود 0.4 درصد رشد داشته است در حالی که شاخص اصلی MSCI در اروپا (MSER) نیز دو درصد افزایش یافته است.

اوراق قرضه دولتی در منطقه یورو نیز امروز بالاتر ارزش‌گذاری شد در حالی که اوراق قرضه دولت فرانسه با کاهش اندکی روبرو شد.

بر اساس این گزارش، امید به بهبود اقتصادی در سراسر جهان و همچنین کاهش تولید نفت باعث شده است که قیمت این محصول در روز دوشنبه بیش از 1 دلار در هر بشکه افزایش یابد.