۰ نفر

تداوم مواضع خصمانه واشنگتن علیه مقاومت لبنان؛

آمریکا خواستار خلع سلاح حزب الله لبنان شد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۲۶
کد خبر: 439249
آمریکا خواستار خلع سلاح حزب الله لبنان شد

در جدیدترین موضع گیری خصمانه واشنگتن علیه مقاومت لبنان، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار خلع سلاح «حزب الله لبنان» شد.

به گزارش جورزالیم پست، «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار خلع سلاح «حزب الله لبنان» شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در این ارتباط کلی کرافت مدعی شده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد باید اطمینان حاصل کند که گروه‌های مسلح در لبنان مانند حزب الله خلع سلاح شده‌اند تا با تقویت نقش نیروهای یونیفل (صلح بانان سازمان ملل)؛ این نیروها بتوانند به خوبی خشونت‌ها از سوی شبه نظامیان را مورد بررسی قرار دهند.

سفیر آمریکا در ادامه با اعلام نگرانی نسبت به آنچه عملیات‌های شبه نظامیان مسلح خارج از کنترل دولت لبنان عنوان کرده، همچنین مدعی شده است که ایران و سوریه به بازیگران غیردولتی در لبنان تسلیحات می‌رسانند.

کرافت این سخنان را در نشست پشت درب‌های بسته شورای امنیت عنوان می‌کرد که برای بررسی اجرای قطعنامه ۱۵۵۹ سال ۲۰۰۴ درباره لبنان تشکیل شده بود.

این دیپلمات آمریکایی در ادامه از دیگر اعضای شورای امنیت خواست تا تحریم‌های تسلیحاتی این شورا را جدی بگیرند و نسبت عدم اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل ابراز تأسف کرد.

پیش از این برخی منابع دیپلماتیک لبنانی در بیروت به روزنامه الاخبار گفته بودند که امریکا به دنبال اصلاحاتی در نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان موسوم به یونیفل است که بر اساس دو قطعنامه شورای امنیت در لبنان مستقر شده‌اند.