۰ نفر

سود سه ماهه شرکت سونی ۵۷درصد کاهش یافت

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۵۵
کد خبر: 439006
سود سه ماهه شرکت سونی ۵۷درصد کاهش یافت

شرکت ژاپنی سونی گزارش داد سوددهی آن در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۵۷ درصد کاهش یافته است. همه گیری ویروس کرونا به تقاضا برای گوشی های هوشمند، دوربین ها و تلویزیون های سونی آسیب رسانده است.

به گزارش رویترز، شرکت ژاپنی سونی گزارش داد سوددهی آن در سه ماهه اول سال جاری میلادی 57 درصد کاهش یافته است. این شرکت به خاطر بی ثباتی های ناشی از شیوع ویروس کرونا، هیچ دورنمایی برای ادامه سال جاری اعلام نکرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شرکت لوازم الکترونیکی و تجهیزات سرگرمی سونی سود عملیاتی خود را در سه ماهه اول سال جاری میلادی 35.45 میلیارد ین (331 میلیون دلار) اعلام کرد،در حالی که این رقم در سال گذشته 82.73 میلیارد ین بود. همه گیری ویروس کرونا به تقاضا برای گوشی های هوشمند، دوربین ها و تلویزیون های سونی آسیب رسانده است.

 بی ‌ثباتی ناشی از تاثیرات اقتصادی تعطیلی های اعلام شده برای مهار همه گیری ویروس کرونا همچنان ادامه دارد، بنابراین پیش بینی فروش محصولات سونی در ادامه سال جاری میلادی سخت است.

سود عملیاتی این شرکت در سال مالی منتهی به ماه مارس 845.46 میلیارد ین بود که 5.5 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. میزان سوددهی سونی در دو سال پیاپی قبل از آن رکورد زده بود.

 شرکت سونی تولید در برخی کارخانه های خود را متوقف کرده چون دولت ها در سراسر جهان محدودیت های طولانی مدتی بر حمل و نقل و فعالیت های تجاری جهت کنترل گسترش ویروس کرونا اعمال کرده اند.

 ولی کسب و کار بازی های کامپیوتری 2.8 میلیارد ین به خاطر همه گیری این ویروس سود کرده است چون مصرف کنندگانی که در خانه مانده اند، به دنبال سرگرمی می گردند. به نظر می رسد بخش بازیهای کامپیوتری دربحبوحه بی ثباتی های سال جاری نقطه امیدی برای شرکت سونی است. این شرکت قرار است پلی استیشن5 (PS5) را تا پایان سال جاری میلادی راه اندازی کند.

 سونی در مورد کسب و کار سنسور های تصویری که عامل دیگری در رشد فروش این شرکت به همراه بازیهای کامپیوتری است گفت از نزدیک بازار گوشی همراه را بررسی می کند.

 سونی 51.5 درصد بازار 15 میلیارد دلاری سنسورهای تصویری را کنترل و بسیاری از سازندگان بزرگ گوشی همراه مثل اپل و هواوی را از این نظر تامین می کند.

 پیش بینی می شود فروش جهانی گوشی هوشمند 13 درصد در سال جاری میلادی کاهش یافته و به 1.2 میلیارد دستگاه برسد.