۰ نفر

زمان احتمالی آغاز مذاکرات مسکو با ایران برای قراردادهای تسلیحاتی

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۵۰
کد خبر: 438987
زمان احتمالی آغاز مذاکرات مسکو با ایران برای قراردادهای تسلیحاتی

وزارت خارجه روسیه از احتمال آغاز مذاکره برای عرضه تسلیحات روسیه به ایران بعد از لغو تحریم‌ های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران خبر داد.

به گزارش ریانووستی ، وزارت امور خارجه روسیه از احتمال آغاز مذاکره برای عرضه تسلیحات روسیه به ایران بعد از لغو تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر 2020 (اواخر مهر و اوایل آبان 99) خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، زمیر کابلوف یکی از مدیران ارشد وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه از احتمال مذاکره مقام‌های روس با ایران در خصوص عرضه تسلیحات خبر داد و گفت: تاکنون چنین مذاکراتی صورت نگرفته است اما به واسطه آنکه موانع بین‌المللی در زمینه عرضه تسلیحات (به ایران) در ماه اکتبر لغو خواهد شد، احتمال چنین مذاکراتی وجود دارد. بعد از لغو تحریم‌های تسلیحاتی، ایران یک کشور مستقل است و حق دارد درباره خرید تسلیحات ارتباط برقرار کند.

کاظم جلالی پیش از این گفته بود ایران از شماری از کشورها، پیشنهاداتی را در زمینه عرضه تجهیزات نظامی و تسلیحات دریافت کرده و در صدد است گام‌های خاصی را بعد از لغو تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل بردارد.