۰ نفر

اخراج 8هزار نفر از بزرگترین شرکت خدمات گردشگری جهان

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۱۰
کد خبر: 438951
اخراج 8هزار نفر از بزرگترین شرکت خدمات گردشگری جهان

درپی شیوع کرونا در جهان و کاهش تقاضا برای سفر، بزرگترین شرکت خدمات هتلداری و گردشگری جهان از برنامه خود مبنی بر اخراج ۸ هزار نفر، یعنی حدود ۱۵ در صد از نیروی کار خود، به منظور کاهش هزینه‌ها خبر داد.

به گزارش بلومبرگ، درپی شیوع کرونا در جهان و کاهش تقاضا برای سفر، گروه تی‌یوآی، که به عنوان بزرگترین شرکت خدمات هتلداری و گردشگری جهان شناخته می‌شود، از برنامه خود مبنی بر اخراج 8 هزار نفر، یعنی حدود 15 در صد از نیروی کار خود به منظور کاهش هزینه‌ها خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، این شرکت در بیانیه‌ای که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، تاکید کرد که قصد دارد هزینه کلی خود را به میزان یک سوم کاهش دهد و به امید احیای گردشگری قبل از پایان تابستان، تورهای محلی بیشتری را ارائه دهد.

شعبه تی‌یوآی در هانوفر آلمان، مانند سایر شرکت‌های مسافرتی، با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها به شدت متحمل ضرر و زیان شد.

در حالی که قرنطینه در برخی از کشورها هنوز هم ادامه دارد، فریتز جوسن، مدیر اجرایی این شعبه گفت که امسال تمایل به گردشگری وجود دارد و باید قرنطینه در اروپا برداشته شود.

جوسن گفت: رفتن به تعطیلات تابستانی در اروپا با مسئولیت‌پذیری و با قوانین مشخص و روشن می‌تواند به تدریج دوباره امکان‌پذیر شود. مردم می‌خواهند سفر کنند.

بر اساس این گزارش، شعبه این شرکت در چین نیز اکنون با انجام سفرها و پروازهای گردشگری در داخل این کشور مجدداً راه اندازی شده است.

وی گفت اولین هتل‌های آلمان قرار است در روزهای آینده بازگشایی می‌شوند، و مقصد‌های گردشگری در اروپا نیز آماده استقبال از گردشگران است.

گروه تی‌یوآی همچنین از ضرر هنگفت خود در سه ماهه دوم بدون در نظر گرفتن هزینه ناشی از سود وام‌ها و مالیات و همچنین استهلاک (مالی) به میزان 540 میلیون یورو (586 میلیون دلار) خبر داد. در سال گذشته این ضرر 106 میلیون یورو گزارش شده بود.