۰ نفر

81درصد شرکت‌های آمریکایی؛

عواقب اقتصادی کرونا بیش از یک سال ادامه دارد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۳۴
کد خبر: 438800
عواقب اقتصادی کرونا بیش از یک سال ادامه دارد

در یک نظرسنجی در مؤسسه ویم، 81درصد شرکت‌های کوچک آمریکایی،‌اعلام کردند که انتظار دارند شیوع ویروس کرونا طی 12تا 16ماه آینده بر عملکرد آنها اثرگذار باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مؤسسه ویم که یک شبکه پرداخت بین‌المللی است اعلام کرد که در نظرسنجی انجام شده از شرکت‌های کوچک آمریکایی 81 درصد گفته‌اند که انتظار دارند شیوع ویروس کرونا طی 12تا 16 ماه آینده بر عملکرد آنها اثرگذار باشد.

90 درصد این شرکت‌ها می‌گویند در حال آماده سازی خود برای روبرو شدن با کاهش رشد اقتصادی هستند.

مؤسسه ویم که به هزاران شرکت کوچک آمریکایی کمک کرد تا از بسته اضطراری 660 میلیارد دلاری دولت فدرال استفاده کنند، می‌گوید: شرکت‌های کوچک به سرعت در حال وفق دادن خود با تغییرات ایجاد شده در اوضاع هستند.

از مجموع 690 شرکتی که در نظرسنجی ویم شرکت کرده‌اند 65 درصد گفته‌اند که برای دریافت کمک‌های دولتی درخواست داده یا قصد دارند در آینده‌ای نزدیک درخواست بدهند.

سازمان بنگاه‌های کوچک آمریکا، تاکنون 2.5 میلیون وام با ارزش 536 میلیارد دلار را برای پرداخت به شرکت‌های کوچک تائید کرده است.

اقتصاد آمریکا به خاطر تعطیلی گسترده فعالیت‌های اقتصادی ناشی از اعمال سیاست‌ها برای کنترل شیوع کرونا، به شدت آسیب دیده و شاهد افزایش نرخ بیکاری به 14.7 درصد بوده است.

کاخ سفید اعلام کرده است ممکن است در ماه می نرخ بیکاری به 20 درصد، افزایش یابد.

70 درصد شرکت‌های حاضر در این نظرسنجی گفته‌اند که نسبت به عملکرد اقتصاد آمریکا در سال 2020 نگرانی‌هایی دارند و 55 درصد آنها هم شاهد اثرگذاری قابل توجه بر درآمدهای خود بوده‌اند.

بیش از نیمی از این شرکت‌ها می‌گویند که به خاطر تعطیل شدن کارخانه‌ها چرخه تامین آنها به میزان زیادی مختل شده است. 

23 درصد آنها گفته‌اند که قصد دارد کارگران خود را اخراج کرده و 54 درصد نیز گفته‌اند که قصد ندارند نیروی جدیدی استخدام کنند.