۰ نفر

اردوغان مقررات منع آمد و شد را ۴روز تمدید کرد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۶:۳۰
کد خبر: 438581
اردوغان مقررات منع آمد و شد را ۴روز تمدید کرد

رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، محدودیت‌های جدید از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود و سه‌شنبه (۱۹ مه) که تعطیلی رسمی است، پایان می‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آنکارا در چهار تعطیلات و همچنین تعطیلات ملی روزهای گذشته محدودیت‌هایی در شهرهای اصلی اعمال کرد تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کند.

رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه بعد از نشست کابینه گفت، محدودیت‌های سفرهای بین شهری در ۹ شهر دیگر لغو شده است چرا که ترکیه به تدریج تدابیر ضد ویروس کرونا را کاهش می‌دهد. اما محدودیت‌ها در سه شهر بزرگ شامل استانبول، آنکارا و ازمیر همچنان ادامه دارد.

رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنانی که از طریق ویدئو کنفرانس در کاخ هوبر استانبول مطرح شد، از صبر و فداکاری شهروندان در رعایت مقررات پیشگیرانه از شیوع ویروس کووید-۱۹ تقدیر و تشکر کرد.

او ضمن تاکید بر آنکه موفقیت ترکیه در مدیریت بحران توجه همگان به ویژه دانشمندان را به خود جلب کرده است، گفت: آمار مبتلایان٬ قربانیان کرونا و شمار بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه در کشورمان در حال کاهش است. مراقب سالمندان هستیم، تمامی خدمات لازم به بیش از ۲۷ هزار نفری که در خانه‌ سالمندان دولتی به سر می‌برند، ارائه می‌شود.

اردوغان در ادامه تصریح کرد: شهروندان نباید بازگشت به زندگی عادی را همانند پیش از ۱۰ مارس تلقی کنند، کاملا به روال سابق باز نمی‌گردیم، تنها سعی داریم وضعیت را مطابق با شرایط پاندمی تسهیل کنیم.

او خاطرنشان کرد: باید شرایط زندگی‌مان را با رعایت تدابیر پیشگیری از تهدید این پاندمی که قرار است مدت زیادی با ما باشد، وفق داده و تا مدتی طولانی تدابیر مقابله با این پاندمی را رعایت و اجرا کنیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین اظهار داشت: تا امروز مجبور شدیم ۴۱۲ منطقه مسکونی را به علت شیوع ویروس کرونا قرنطینه کنیم که در ۳۰۰ منطقه این دوره قرنطینه به پایان رسیده است و در ۱۱۲ منطقه کماکان ادامه دارد، مقررات منع آمدوشد از تاریخ ۱۶ الی ۱۹ مه مجدد اعمال خواهد شد.

اردوغان ضمن اشاره به آنکه رقم پرداختی حق بیمه و بازنشستگی که به دلیل اعلام شرایط اضطراری شش ماه به تعویق انداخته بودند به حدود ۴۰ میلیارد لیر می‌رسد، گفت: هدف ما این است که کشور خود را در دوره پسا کرونا از نظر سیاسی و اقتصادی در جایگاه مطلوب‌تری در سیستم جهانی قرار دهیم.

او همچنین از بهره‌برداری نخستین توربین سد ایلی‌سو که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های انرژی و آبرسانی این کشور به شمار می‌رود، در تاریخ ۱۹ مه خبر داد.

اردوغان در ادامه افزود: به نیات موذیانه تله‌هایی که برای اقتصاد و مدیریت اقتصادی‌مان گذاشته‌اند، اشراف کامل داریم. هیچ یک از توطئه‌های شوم علیه ترکیه نخواهند توانست مانع وحدت ملت و ادامه موفقیت بی وقفه ما شود. به گروه‌های تروریستی فتو، پ.ک.ک، لابی‌های ارمنی و روم و کانون‌های فتنه و خصومت خلیج فارس مجال نخواهیم داد.

رئیس‌جمهوری ترکیه در پایان فرا رسیدن ۱۲ مه، روز پرستار را به تمامی کادر درمانی تبریک گفته و از خدمات و فداکاری آن‌ها در دوره پاندمی کرونا تقدیر و تشکر کرد.