۰ نفر

صندوق بین‌المللی پول با پرداخت وام به مصر موافقت کرد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰:۵۳
کد خبر: 438563
صندوق بین‌المللی پول با پرداخت وام به مصر موافقت کرد

هیأت مدیره صندوق بین‌المللی پول روز دوشنبه به درخواست مصر برای دریافت ۲میلیارد و ۷۷۰میلیون دلار وام برای کمک به دولت قاهره در رفع نیازهای فوری برای مقابله با بیماری کرونا و اصلاح ساختار اقتصادی موافقت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که ارتباط تنگاتنگی با دولت مصر و بانک مرکزی آن دارد و آماده است در صورت نیاز، کمک مالی بیشتری به دولت قاهره بدهد.

"جفری اوکاموتو" معاون اول مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول در این باره گفت که مصر نیازمند حمایت مالی اضافی و سریع از مؤسسات و دیگر کشورهاست تا بتواند شکاف موجود در بودجه را برای پرداخت هزینه‌ها، کاهش بار مالی ناشی از اصلاح ساختاری اقتصاد این کشور و ثبات آن  برطرف کند که دولت قاهره به سختی آن را محقق کرده است.

"مصطفی مدبولی" نخست وزیر مصر هشتم اردیبهشت ماه  از آغاز رایزنی کشورش با صندوق بین‌المللی پول برای دریافت کمک مالی خبر داده بود.

مدبولی هدف مصر برای دریافت این وام را مقابله با هرگونه پیامدهای منفی که این کمک مالی از صندوق بین‌المللی پول بر اقتصاد ملی کشورش اعلام کرده و گفته بود که دولت قاهره در تلاش برای حفظ دستاوردهای اصلاحات اقتصادی است.

نخست وزیر مصر همچنین مدعی شده بود اقتصاد این کشور همچنان قادر است در مقابل پیامدهای کرونا مقاومت کند و درخواست کمک مالی از صندوق بین‌المللی پول با هدف منافع حاصل از این و ترس از طولانی شدن بحران کرونا انجام می‌شود.

مصر در پایان سال ۲۰۱۶ برای دریافت یک  وام ۱۲ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول به توافق رسید و آخرین قسط این وام را سال گذشته میلادی دریافت کرد.