۰ نفر

موافقت دادگاه آمریکایی با اعلام ورشکستگی برند معروف

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۰۶
کد خبر: 438147
موافقت دادگاه آمریکایی با اعلام ورشکستگی برند معروف

گروه فروشگاه های زنجیره ای کالاهای لوکس "نیمان مارکوس" اعلام کرد که دادگاه فدرال آمریکا با درخواست این شرکت مبنی بر اعلام ورشکستگی موافقت کرده و مجوز دسترسی به وام ۶۷۵ میلیون دلاری را برای آن صادر کرده است.

به گزارش رویترز، گروه فروشگاه های زنجیره ای کالاهای لوکس "نیمان مارکوس" روز جمعه اعلام کرد که دادگاه فدرال آمریکا با درخواست این شرکت مبنی بر اعلام ورشکستگی موافقت کرده و مجوز دسترسی به وام 675 میلیون دلاری را برای آن صادر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، با این حکم دادگاه، ادامه فعالیت شرکت فروشگاه های زنجیره ای نیمان مارکوس در طی جلسات بررسی دادخواست این شرکت امکان پذیر شده است و این شرکت قادر به پرداخت حقوق کارکنان و فروشندگان خود نیز خواهد بود.

تأیید "موقت" اعلام ورشکستگی این شرکت توسط دادگاه منطقه جنوبی تگزاس، بخش هیوستون، یک روز پس از آن صورت گرفت که این شرکت دادخواست ورشکستگی خود را در پی رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا به دادگاه ارائه کرده بود.

شرکت نیمان مارکوس روز پنجشنبه در دادگاه فدرال هیوستون اعلام ورشکستگی کرد و اظهار داشت با وام دهندگان بر سر بودجه 675 میلیون دلاری توافق کرده است تا بتواند فعالیت اقتصادی خود را مجدداً سازماندهی کند.

این شرکت فروشگاه های زنجیره ای که مرکز آن در دالاس واقع شده است قصد دارد برای تسویه 4 میلیارد دلار از بدهی های خود، کنترل این شرکت را به وام دهندگان واگذار کند. بدهی این شرکت در حال حاضر حدود 5 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

این شرکت همچنین پیش بینی کرده است که اوایل فصل پاییز جلسات دادگاه برای بررسی دادخواست این شرکت تحت فصل 11 قانون ورشکستگی آمریکا به اتمام خواهد رسید و یک بسته 750 میلیون دلاری از وام دهندگان خود دریافت خواهد کرد.