۰ نفر

باز کردن خیلی سریع اقتصاد آمریکا، باعث تداوم رکود در ۲۰۲۱می‌شود

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۵۰
کد خبر: 437972
باز کردن خیلی سریع اقتصاد آمریکا، باعث تداوم رکود در ۲۰۲۱می‌شود

یک مقام ارشد فدرال‌رزرو هشدار داد: در صورتی که ایالات‌متحده در بازگشایی اقتصاد خود شتاب‌زده عمل کرده و شیوع ویروس کرونا دوباره تشدید شود، این کشور در سال ۲۰۲۱دوباره دچار رکود خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، یک مقام ارشد فدرال‌رزرو هشدار داد در صورتی که ایالات‌متحده در بازگشایی اقتصاد خود شتاب‌زده عمل کند و شیوع ویروس کرونا دوباره تشدید شود، این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی، دوباره دچار رکود خواهد شد.

پاتریک هارکر، رئیس شعبه فیلادلفیای فدرال‌رزرو، به انجمن امور جهانی شیکاگو گفت: سناریویی که خیلی خوش‌بینانه نیست؛ این است که ما اقتصاد خود را زیادی سریع بازگشایی کنیم و با موجه دوم کرونا روبرو شویم؛ این نه تنها از نظر سلامت جامعه فاجعه‌بار خواهد بود، بلکه می‌تواند روند بازگشت اقتصادی را معکوس کند.

وی ادامه داد: من پیش‌بینی می‌کنم که در چنین سناریویی مسیر رشد اقتصادی ۲۰۲۰ مانند همین حالا باشد اما در سال ۲۰۲۱ هم شاهد یک رکود دردناک باشیم و دوباره مجبور شویم اقتصاد را تعطیل کنیم.

پاتریک هارکر، گفت: البته بازگشت اقتصاد در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ برای جبران افت اقتصاد در سه‌ماهه اول و دوم این سال کافی نخواهد بود.

طبق داده‌های فدرال‌رزرو اقتصاد آمریکا در ۳ ماهه اول امسال تحت تأثیر پاندمی کرونا ۴.۸ درصد آب رفته است که این بزرگترین رکود سه ماهه از زمان بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی تا کنون است.