۰ نفر

رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا به قرنطینه خانگی رفت

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۲۹
کد خبر: 437954
رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا به قرنطینه خانگی رفت

یک رسانه آمریکایی به نقل از سخنگوی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) گزارش داد که رئیس این سازمان به دلیل تماس داشتن با یک فرد مبتلا به ویروس کرونا، به‌مدت دو هفته در قرنطینه خانگی خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سخنگوی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان ضمن اخبار منتشر شده درباره قرطینه شدن «استفان هان» رئیس FDA به دلیل تماس داشتن با یک فرد مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) اعلام کرد که رئیس FDA به‌مدت 14 روز در قرنطینه خانگی خواهد ماند.

به گفته سخنگوی سازمان غذا و داروی آمریکا، دکتر استفان هان رئیس این سازمان طی یادداشتی به کارکنان خود اطلاع داده است که اخیراً با فردی که بعدها آزمایش کرونایش مثبت اعلام شده، در تماس بوده است و به همین دلیل با توجه به دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری‌ بیماری‌ها در آمریکا (CDC) دو هفته آینده را در قرنطینه خانگی خواهد بود.

رئیس FDA در این یادداشت به کارکنان خود گفته است که به‌محض آگاهی یافتن از آلودگی فرد مذکور به ویروس کرونا، آزمایش کرونا داده و نتیجه آزمایش منفی بوده است.

دکتر استفان هان که یکی از اعضای کارگروه ویژه کاخ سفید برای مبارزه با شیوع کروناست، از فردی که به اخیراً به کرونا مبتلا شده و با او تماس داشته، نام نبرده است اما احتمال می‌رود که این فرد همان «کیتی میلر» سخنگوی دفتر «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا باشد که دونالد ترامپ روز جمعه خبر ابتلای وی به ویروس کرونا را اعلام کرد.

یک منبع آگاه در کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفته است که هنوز مشخص نیست که آیا دیگر اعضای کارگروه ویژه کاخ سفید برای مباره با شیوع کرونا نیز به قرنطینه خانگی خواهند رفت یا خیر.