۰ نفر

آغاز روند بهبود صنعت گردشگری چین

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۳۷
کد خبر: 437261
آغاز روند بهبود صنعت گردشگری چین

آمارها حاکی از آن است که علیرغم اینکه سطح گردشگری در چین همچنان پایین است اما روند بهبود خود را با فروکش کردن بحران کرونا آْغاز کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در تعطیلات اخیر در چین 115 میلیون سفر به ثبت رسید که اگر چه پایین‌تر از سال گذشته است اما نشان می‌دهد صنعت گردشگری چین با فروکش کردن شیوع کرونا رو به بهبود گذاشته است. 

اعمال قرنطینه در برخی شهرهای چین به همراه خودداری مردم از سفر باعث شده بود که صنعت گردشگری این کشور به شدت آسیب ببیند. 

به گزارش وزارت فرهنگ و گردشگری چین 115 میلیون سفر به ثبت رسیده در تعطیلات 5 روزه ماه می که از اول این ماه آغاز شد 47.56 میلیارد یوآن معادل 6.7 میلیارد دلار، درآمد ایجاد کرده است.

این تعطیلات با عنوان تعطیلات کارگر همه ساله در چین به مدت 5 روز اجرایی می‌شود.طی سال گذشته شاهد 195 میلیون سفر در طول این روزها بودیم که طی سال جاری این رقم 40 درصد کاهش یافته و درآمد حاصل از آن 59 درصد، پایین آمده است.

پس از آنکه دولت چین اعمال محدویت در سفر را که برای شیوع ویروس کرونا اجرایی شده بود لغو کرد در تلاش است تا صنعت گردشگری این کشور را مجددا سر پا کند. 

شیوع ویروس کرونا باعث شده بود که چین اقداماتی را برای جلوگیری از سفر مردم در طول تعطیلات سال نوی چینی را اجرایی کرده و تمام جاذبه‌های گردشگری این کشور را نیز تعطیل کند.

این تعطیلات همه ساله شاهد بیشترین مسافرت مردم چین است و به همین دلیل شیوع کرونا در این زمان حساس برای صنعت گردشگری چین گران تمام شده است.

از سرگیری مسافرت مردم چین در تعطیلات کارگری ماه می، صنعت گردشگری این کشور را نسبت به بهبود اوضاع امیدوار کرده است.