۰ نفر

تکرار اتهامات پمپئو علیه ایران و چین

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۴۹
کد خبر: 437230
تکرار اتهامات پمپئو علیه ایران و چین

وزیر خارجه آمریکا به تکرار اتهامات مقامات این کشور علیه ایران و چین پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه بار دیگر به تکرار اتهامات کشورش علیه برخی کشورها از جمله ایران و چین پرداخت.

به گزارش الجزیره، وزیر خارجه آمریکا در بخشی از سخنان خود با دخالت در امور داخلی کشور چین و نقض سیاست چینِ واحد گفت: از همه کشورها از جمله کشورهای اروپائی دعوت می‌کنیم تا با ورود تایوان به سازمان جهانی بهداشت به عنوان عضو ناظر موافقت کنند.

پمپئو در تلاش برای انحراف افکار عمومی جهانیان از اهمال کاری دولت ترامپ در مهار شیوع کرونا در این کشور ادعا کرد: چین می‌توانست از مرگ صدها هزار نفر از مردم در سراسر جهان که بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند؛ جلوگیری کند. پکن اکنون هم که ۱۲۸ روز شیوع این ویروس مهلک می‌گذرد، از ارائه اطلاعات در این خصوص خودداری می‌کند!

وزیر خارجه آمریکا که به دلیل سخنان و اقدامات تنفر برانگیزش از سوی همتای ایرانی خود به عنوان «وزیر نفرت» لقب گرفته است، در ادامه پیرامون ایران گفت: همه کسانی که با ایران معامله‌ای را انجام می‌دهند باید اطمینان پیدا کنند که کار آنها در راستای منافع سپاه پاسداران نباشد!

وی بدون اشاره به مبارزه بی امان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تروریست‌های مصنوع غرب در سوریه و عراق به درخواست دولت‌های مذکور بر اساس قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی مدعی شد: ایران باید از سوریه خارج شود؛ نه فقط از جنوب غرب سوریه. به روسیه و دولت سوریه گفته ایم که ایران باید سوریه را تَرک کرده و منابعش را در داخل کشور خود صَرف کند!

مایک پمپئو در بخش دیگری از یاوه سرائی های خود گفت که آمریکا از تصمیم آلمان در قرار دادن حزب‌الله لبنان در فهرست سازمان‌های تروریستی (!) استقبال می‌کند.

ادعاهای بی پایه و اساس پمپئو علیه ایران در حالیست که تهران همواره تأکید کرده است که به درخواست دولت مشروع و قانونی سوریه و در راستای مبارزه با گروهک‌های تکفیری در این کشور حضور مستشاری دارد.