۰ نفر

پیش‌بینی اتحادیه اروپا برای بدترین شوک اقتصادی از دهه ۱۹۳۰

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۴۷
کد خبر: 437217
پیش‌بینی اتحادیه اروپا برای بدترین شوک اقتصادی از دهه ۱۹۳۰

کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که اقتصاد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰با رکود ۷.۵درصدی مواجه خواهد شد در حالی که شیوع ویروس کرونا بدترین شوک اقتصادی را از زمان رکود بزرگ در دهه ۱۹۳۰برای حوزه یورو به‌همراه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که اقتصاد اتحادیه اروپا در سال 2020 با رکود 7.5درصدی مواجه خواهد شد در حالی که شیوع ویروس کرونا بدترین شوک اقتصادی را از زمان رکود بزرگ در دهه 1930 برای حوزه یورو به‌همراه خواهد داشت.

این کمیسیون که بازوی اجرایی اتحادیه اروپاست، آخرین پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را امروز منتشر کرده است. این ارقام اولین آماری است که درباره تبعات اقتصادی شیوع کرونا از زمان شروع تعطیلی‌ها در کشورهای اروپایی منتشر می‌شود.

این در حالی است که کمیسیون اروپا در ماه فوریه پیش‌بینی کرده بود که تولید ناخالص داخلی اروپا در سال جاری میلادی 1.4 درصد افزایش داشته باشد.

بنا بر این گزارش، دولت‌های اروپایی در حال برنامه‌ریزی برای برداشتن محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا پس از چند هفته قرنطینه هستند. ایتالیا، پرتغال، یونان، آلمان و اتریش از جمله کشورهایی هستند که برخی از محدودیت‌ها را حذف کرده‌اند.

بر اساس آمار منتشرشده کمیسیون اروپا، تولید ناخالص داخلی ایتالیا امسال بیش از 9 درصد کاهش خواهد یافت.

ایتالیا که یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار ابتلا به بیماری کرونا را گزارش کرده است، امسال با 9.5 درصد رکود اقتصادی مواجه خواهد شد.

این کشور پس از یونان که رکود 9.7درصدی را تجربه خواهد کرد، بدترین عملکرد را در منطقه یورو خواهد داشت.

این کمیسیون که در بروکسل مستقر است همچنین تأکید کرد که میزان تولید واقعی اتحادیه اروپا در نیمه اول سال 2020، 18درصد کاهش خواهد یافت، اما در نیمه دوم سال فضا برای رشد دوباره اقتصاد وجود خواهد داشت.