۰ نفر

آمریکا: ادعای ونزوئلا درباره تهاجم مسلحانه را قبول نداریم

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۷:۰۷
کد خبر: 437062
آمریکا: ادعای ونزوئلا درباره تهاجم مسلحانه را قبول نداریم

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده روایت دولت ونزوئلا از حمله مسلحانه ادعایی در آنجا را نمی‌پذیرد و به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این حادثه و خصوصا درباره دو آمریکایی است که گفته می‌شود بازداشت شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت "کمپین دروغ‌پراکنی" دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا تشخیص حقایق را دشوار ساخته است و واشنگتن نقش دولت او در این "ملودرام" را بررسی می‌کند.

در همین حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه در جمع خبرنگاران کاخ سفید هرگونه مشارکت دولت واشنگتن در آنچه مقام‌های ونزوئلایی از آن به عنوان "تهاجم مسلحانه ناکام" یاد می‌کنند و همچنین بازداشت "مزدوران" آمریکایی را رد کرد.

ترامپ در واکنش به پرسشی درباره این حادثه و بازداشت آمریکایی‌ها گفت: مشخص خواهد شد. ما تازه در این باره شنیده‌ایم. اما این ربطی به دولت ما ندارد.

به گفته مادورو، ۱۳ تن از جمله دو آمریکایی به اتهام "تلاش برای کودتا" بازداشت شده‌اند. مادورو در یک برنامه زنده تلویزیونی با نشان دادن گذرنامه و اعلام نام این دو آمریکایی گفت آن‌ها برای یک شرکت امنیتی در فلوریدا کار می‌کردند. رئیس‌جمهوری ونزوئلا از این بازداشتی‌ها همچنین با عنوان "گاردهای امنیتی ترامپ" یاد کرد.

رئیس جمهوری ونزوئلا این افراد را "مزدور" خواند و گفت آن‌ها می‌خواستند نقش "رمبو" را بازی کنند. مادورو، دولت آمریکا را به رهبری "کودتا" علیه خود متهم می‌کند، با این همه او اخیرا برای گفت‌وگو با مقامات آمریکایی ابراز آمادگی کرده است.

دولت ونزوئلا یکشنبه از کشته شدن هشت مردم مسلح خبر داده و گفته بود آن‌ها سوار بر قایق قصد داشتند از سواحل کلمبیا وارد این کشور شوند. دولت کلمبیا از مخالفان دولت ونزوئلا حمایت می‌کند.

در همین حال مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد، واشنگتن کاری با رخدادهای اخیر در ونزوئلا ندارد.