۰ نفر

کشورهای اتحادیه اوراسیا ویروس کرونا را نشانه گرفتند

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۳:۱۲
کد خبر: 437024
کشورهای اتحادیه اوراسیا ویروس کرونا را نشانه گرفتند

کشورهای اتحادیه اقتصادی اروپا- آسیا (اوراسیا) برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و سایر بیماریهای عفونی در حوزه جغرافیایی خود یک برنامه جامع برای مبارزه با کرونا تهیه کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرویس فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه اجتماعی این اتحادیه اقتصادی و سیاسی امروز اعلام کرد که این پروژه رویکردهای روشمند یکپارچه را برای انجام تحقیقات آزمایشگاهی، ایجاد یک سیستم نظارت عملیاتی مشترک برای بیماری های عفونی و آموزش کارکنان فراهم  می کند.

وی در این خصوص گفت: همچنین، به عنوان بخشی از یک روش جامع، برنامه ریزی شده است تا رزمایش هایی بین کشوری و تحقیقات علمی در مورد تولید واکسن ها و کیت تشخیصی برای مرتبط ترین بیماری های عفونی در منطقه انجام شود.

خاطرنشان می شود که اجرای این طرح جامع به عادی شدن اوضاع همه گیری ویروس کرونا در کشورهای EAEU کمک می کند.

پیش تر از این نیز مشخص شده بود که روسیه محدودیت فروش تجهیزات محافظ شخصی به کشورهای EAEU را برداشته است، اما صادرات مجدد آنها به خارج از اتحادیه اوراسیا ممنوع است.

در جریان جلسه شورای بین دولتی EAEU در ماه آوریل، کشورهای شرکت کننده اقداماتی را با هدف تضمین ثبات اقتصادی در زمینه توسعه همه گیر عفونت کورو ویروس COVID-۱۹ تصویب کرده بودند.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا از سال ۲۰۱۵ تاسیس شد. کشور های قزاقستان، روسیه، قرقیزستان، ارمنستان و بلاروس کشور های عضو می باشند. مولداوی به عنوان کشور ناظر است.

شورای روسای نهادهای تام الاختیار در زمینه رفاه بهداشتی و اپیدمیولوژیک جمعیت کشورهای عضو EAEU در ماه مه سال ۲۰۱۶ مطابق با تصمیم شورای عالی اقتصادی اوراسیا ایجاد شد.

این شورا یک نهاد کمکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای اجرای سیاست های هماهنگ در زمینه تضمین رفاه بهداشتی و اپیدمیولوژیک توسط کشورهای عضو است.

این شورا همچنین بخش های ذیربط در کشورهای تاجیکستان و ازبکستان را نیز درگیر این طرح کرده است.