۰ نفر

پوتین به رهبر کره شمالی نشان ویژه اهدا کرد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۲۹
کد خبر: 437013
پوتین به رهبر کره شمالی نشان ویژه اهدا کرد

رئیس جمهور روسیه امروز سه‌شنبه به مناسبت تقدیر از رهبر کره شمالی بابت اقداماتش جهت گرامی‌داشت یاد نظامیان جان‌باخته ارتش سرخ شوروی به او مدال اهدا کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رئیس جمهور روسیه به مناسبت تقدیر از کره شمالی بابت «گرامی‌داشت خاطره سربازان ارتش سرخ که در یک درگیری در کره شمالی جان باختند» به «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی نشان افتخار اهدا کرد. 

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» سفارت روسیه در کره شمالی در صفحه فیسبوک خود  نوشت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به پاس تلاشهای «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در بزرگداشت نظامیان فوت شده ارتش اتحاد جماهیر شوروی که در این کشور به خاک سپرده شدند، نشان ویژه ای به وی اهدا کرد.

zU9UknCez7fS

در سال 1945 ارتش شوری سابق (ارتش سرخ) در آزادی سازی شبه جزیره کره از اشغال نیروهای ژاپنی تلاش کرد و طی آن 4700 نظامی روس جان خود را از دست داده و از این تعداد 1375 نفر در کره شمالی دفن شده اند.

این نشان افتخار از سوی «آلکساندر ماستاسگورا» سفیر روسیه در کره شمالی به وزیر خارجه کره شمالی به نیابت از کیم جونگ اون اهدا شد.

این اقدام قابل توجه در حالی صورت گرفت که رسانه های غربی در چند روز گذشته مدعی درگذشت رهبر کره شمالی شده بودند، اما کیم جونگ اون پس از چند روز غیبت، هفته جاری در انظار ظاهر شد و خط بطلانی بر شایعات بی اساس رسانه های غربی کشید.

شایعات درباره بیماری رهبر کره شمالی بعد از انتشار گزارشی توسط شبکه خبری «سی‌ان‌ان» قوت گرفت که در آن گزارش ادعا شده بود کیم جونگ اون در چند مراسم رسمی حضور پیدا نکرده و احتمالاً بیمار است.