۰ نفر

افزایش تعرض جنسی در ارتش آمریکا

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰:۵۵
کد خبر: 436749
افزایش تعرض جنسی در ارتش آمریکا

پنتاگون از افزایش تعرض جنسی در نیروهای مسلح آمریکا خبر داده و در این بین نیروی هوایی این کشور با افزایش 9درصدی در رتبه نخست قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پنتاگون از افزایش سه درصدی تعرضهای جنسی در ارتش آمریکا در حال خبر داده که نیروی هوایی این کشور با افزایش 9 درصدی اینگونه جرایم در صدر قرار دارد.

به نوشته وبگاه «آر تی تی» پنتاگون اعلام کرده که میزان تعرضهای جنسی در نیروهای مسلح آمریکا در سال 2019، 3 درصد افزایش داشته است. در سال  2019، 6236  تعرض جنسی در نیروهای مسلح آمریکا گزارش شده است. در سال 2018،  6053 مورد تعرض جنسی گزارش شده بود.

به نوشته این نشریه، تعداد تعرضها و جنایات جنسی در سال 2018 حدود 13 درصد افزایش یافته بود.

«نات گالبریت» یکی از مقامهای پنتاگون در این زمینه گفت، تعرضهای جنسی همچنان در ارتش ایالات متحده و مردم این کشور وجود دارد و بنابر تخمینها به طور تقریبی 15000 مورد تجاوز جنسی در ارتش آمریکا در یک سال رخ میدهد.

در این بین نیروی هوایی آمریکا با بیشترین میزان تعرض جنسی (9 درصد) در صدر این فهرست قرار دارد. نیروی دریایی آمریکا نیز از افزایش پنج درصدی این گونه موارد خبر داده است. در نیروی زمینی ارتش ایالات متحده تعرضهای جنسی رشد 2 درصدی داشته است.

براساس داده های منتشر شده، مقامات ارشد ارتش آمریکا 73 درصد اینگونه جرایم را مرتکب شده اند.

این در حالی است که پنتاگون چندی قبل در گزارشی اعلام کرد که آمار تعرض جنسی در سه دانشکده افسری مهم این کشور نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است. آمار تجاوز جنسی در این دانشکده‌ها در حالی با ۲۵ درصد افزایش همراه شده است که به گفته پنتاگون، تنها مواردی را شامل می‌شود که به مقامات ارجاع داده شده‌اند و همین امر تعیین تعداد واقعی آن‌ها را دشوار می‌کند.

هر دو سال یک‌بار، ۱۳ هزار نیروی تحت تعلیم این سه دانشکده افسری، پرسش‌نامه‌ای را در خصوص تعرضات جنسی نظیر آزار جنسی یا تماس جنسی ناخواسته را پر می‌کنند. با این حال اطلاعات مربوط به این پرسش‌نامه‌ها در گزارش پنتاگون درج نشده‌اند.

«دون کریستنسن» داستان سابق نیروی هوایی آمریکا در این باره گفت: «این گزارش آنچه را که می‌دانیم بازتاب می‌دهد. پنتاگون بارها در به تصویر کشیدن بحران تجاوز جنسی در رده‌های مختلف خود ناتوان بوده و در نتیجه این مشکل همچنان رو به افزایش است.»