۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کودکان، قربانیان خاموش ویروس کرونا

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۴۰
کد خبر: 436581
کودکان، قربانیان خاموش ویروس کرونا

امروزه برای مهار شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مدارس سراسر جهان تعطیل شده و دانش‌آموزان را از آموزش محروم کرده که جبران این کمبود سخت به نظر می‌رسد و تنها راه آن حفظ معلمان ویاری خواستن از آنها است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، در حال حاضر 1.4میلیارد کودک در مناطقی زندگی می‌کنند که مدارس آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا، به صورت کامل یا تا حدودی تعطیل شده‌اند؛ از جنوب کالیفرنیا گرفته تا روستاهای هندوستان.

گفتنی است که کودکان در هنگام بازگشت به مدارس، هیچ پیش‌زمینه فکری ندارند. هنگامی که مدارس در لیبریا، گینه و سیرالئون برای مهار شیوع ابولا بسته شد، دانش‌آموزان 1848 ساعت آموزش را از دست دادند.

غیبت طولانی مدت از مدرسه، برای آموزش و توسعه مضر خواهد بود و به ویژه دانش‌آموزانی که از خانواده‌های کم‌درآمد هستند، آسیب بیشتری را خواهند دید. کاهش این اثرات مضر، یک چالش بزرگ به شمار می‌رود.

به گفته آدام مینتر: "اولین قدم باید تلاش برای پرداخت حقوق مناسب به معلمان و حفظ آنها در دوران بحران باشد. آنها به سرعت، کلید بازگشایی مدارس خواهند بود و برای ثبات احساس دانش‌آموزانی که روال عادی روزمره یا حتی احساس امنیت را از دست داده‌اند، بسیار مهم هستند."