۰ نفر

نیمی از پزشکان انگلیسی دسترسی به تجهیزات محافظت شخصی ندارند

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۴۷
کد خبر: 436452
نیمی از پزشکان انگلیسی دسترسی به تجهیزات محافظت شخصی ندارند

تقریباً نیمی از پزشکان انگلیسی تجهیزات محافظت شخصی را خودشان تهیه می‌کنند و یا آنکه به کمک مردمی تکیه کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، نتیجه یک نظرسنجی از خدمات بهداشت و سلامت درمانی بریتانیا «ان اچ اس» نشان داد که این سازمان برای تهیه تجهیزات حفاظت شخصی پزشکان خود با مشکل رو برو است به همین جهت پزشکان مجبورند برای تهیه این تجهیزات روی کمک های مردمی حساب کنند و یا خودشان آنها را تهیه کنند.

انجمن پزشکان انگلیس اعلام کرد، نتیجه این نظرسنجی که از بیش از 16 هزار پزشک بین دو روز آخر ماه آپریل گرفته شده نشان می دهد که تقریباً یک سوم (30٪) پزشکان مورد سوال در انگلیس به این دلیل از مشکلات مربوط به تجهیزات حفاظت شخصی، کمبود کارکنان و یا کیت آزمایش و یا کمبود دارو صحبت و شکایتی نکرده‌اند زیرا فکر نمی کنند که گفتن آن نتیجه‌ای به دنبال داشته باشد.

همچنین 65 درصد از سوال شوندگان گفتند که در برابر ابتلا به بیماری ویروس کرونا احساس امنیت نمی کنند.

به طور کلی، 48 درصد از پزشکان گزارش دادند که تجهیزات حفاظتی را یا بطور مستقیم برای خود یا بخشی که در آن کار می‌کنند خریداری کرده‌اند و یا اینکه از یک موسسه خیریه بصورت اهدایی دریافت کرده‌اند.

به نظر می رسد که این مشکل در میان پزشکان عمومی بیشتر است، در حالی که 55 درصد آنها علاوه بر 38 درصد پزشکان بیمارستانی گفتند که مجبور بودند این کار را انجام دهند.

بیش از یک چهارم (28 درصد) پزشکان گفتند که در این مدت دچار افسردگی، اضطراب و یا استرس شده‌اند.

سیاست دولت بوریس جانسون برای مدیریت بحران کرونا با انتقادهای گسترده‌ای مواجه شده است. او ابتدا خطر ویروس کرونا را کم اهمیت نشان داد اما بعدا نظر خود را عوض کرد و با اعمال سیاست شدید برای مهار ویروس کرونا موافقت کرد.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، 182 هزار در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و 28131 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.