۰ نفر

طرح ۴مرحله‌ای ترامپ برای بازگشایی اقتصاد آمریکا

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۳۳
کد خبر: 436375
طرح ۴مرحله‌ای ترامپ برای بازگشایی اقتصاد آمریکا

ترامپ در پاسخ به تهدید شیوع ویروس کرونا کند عمل کرده و بعد هم در مورد آن دروغ گفته است حالا هم سعی می کند اقتصاد را به زور باز کند تا شانس انتخاب مجدد خود را در ماه نوامبر افزایش دهد.

به گزارش گاردین، نظرسنجی های داخلی نشان می‌دهد دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر بازنده می شود مگر اینکه اقتصاد دوباره رونق بگیرد. ولی اکثر بخش‌های اقتصاد آمریکا به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل شده است و تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این ویروس رو به افزایش است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بنابراین، استراتژی ترامپ برای انتخاب دوباره چیست؟ بازگشایی اقتصاد به هر قیمتی، علی‌رغم خطرات آن.

 مرحله اول

  برداشتن حمایت‌های مالی تا مردم مجبور شوند بر سر کارهای خود بازگردند

 وزارت کار دولت ترامپ تصمیم گرفته کارمندانی که به مرخصی فرستاده شده‌اند باید علی رغم شیوع ویروس کرونا پیشنهاد کارفرمایان خود را برای بازگشت به کار قبول کرده و از مزایای بیکاری محروم شوند. کارمندان اجازه ندارند از ترس ابتلا به این بیماری در خانه بمانند. این به معنای ترک داوطلبانه کار است و آنها را از مزایای بیکاری محروم می‌کند.

 اجبار مردم به انتخاب بین دو گزینه ابتلا به ویروس کرونا یا از دست دادن درآمد کاملا غیر انسانی و غیرضروری است. سلامت عمومی همچنان بستگی به خانه ماندن بسیاری از کارگران دارد.

 مرحله دوم

 پنهان کردن حقایق

 هیچ کس نمی داند دقیقا چه تعداد از آمریکایی ها مبتلا به ویروس کرونا شده اند چون دولت ترامپ در انجام تست کرونا بر روی مردم بسیار آهسته عمل می کند. تا امروز فقط 6.5 میلیون تست کرونا انجام شده است، آن هم در جمعیتی بالغ بر 200 میلیون بزرگسال.

فلوریدا یکی از اولین ایالت هایی است که بازگشایی می شود در حالیکه انتشار آمار مبتلایان به ویروس کرونا را متوقف کرده است چون ارقام آن بالاتر از آمار رسمی دولت است.

 متخصصان هشدار داده‌اند مبارزه با این ویروس بدون در دست داشتن اطلاعات درست غیر ممکن است و بازگشایی کشور بدون انجام تست های بیشتر خطر قابل توجهی دارد.

 مرحله سوم

 وانمود کردن «آزادی»

 وقتی فرماندار ایالت میشیگان در روز پنجشنبه تعطیلی ها را تا 28 ماه مه تمدید کرد، معترضان مسلح به پارلمان آن حمله کردند و خواستار پایان قرنطینه شدند، این در حالی است که میشیگان آمار بالای ابتلا به ویروس کرونا را در آمریکا دارد ولی دهمین ایالت بزرگ این کشور از نظر جمعیت است.

 ترامپ به جای محکوم کردن این رفتار، پیشنهاد داد که با آنها معامله شود. وی گفت:« این‌ها مردم خوبی هستند ولی عصبانی هستند و می خواهند زندگی شان دوباره باز گردد».

وی عقیده دارد اعمال قرنطینه بر خلاف حقوق قانونی و آزادی شهروندان است.

صحبت کردن در مورد آزادی در این شرایط بی معنی است آن هم برای مردمی که چاره ای جز بازگشت بر سر کار و به خطر انداختن سلامتیشان ندارند.

 مرحله چهارم

 حمایت از کسب و کارها در برابر قوانینی که آنها را به خاطر انتشار ویروس کرونا محکوم می‌کند

 ترامپ به کسب و کارهایی که بازگشایی می شوند، یک حمایت قانونی در برابر کارگران یا مشتریانی می دهد که مبتلا به ویروس کرونا میشوند.

 ترامپ در همین هفته اعلام کرد از قانون حمایت از تولید برای اجبار به باز ماندن کارخانه‌های فرآوری گوشت استفاده می‌کند علیرغم این که نرخ ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر در میان کارکنان این بخش بسیار بالاست.

 اگر شرکتها هیچ انگیزه‌ای برای ایمن نگه داشتن مردم نداشته باشند، چطور می توان اقتصاد را به صورت ایمن بازگشایی کرد؟  

واقعیت

 بزرگترین مانع بر سر راه بازگشایی اقتصاد خود همه گیری ویروس است

 عجله برای بازگشایی کسب و کارها بدون انجام آزمایشها و تست های لازم باعث اوج دوباره این بیماری و یک بحران اقتصادی طولانی‌تر می‌شود.

 شاید ترامپ عقیده دارد اوج دوباره بیماری پس از انتخابات او صورت خواهد گرفت یعنی وقتی اقتصاد در مسیر بهبود قرار گرفته است.

 اولین وظیفه یک رئیس جمهور ایمن نگه داشتن مردم است ولی ترامپ اهمیتی به این مسئله نمی دهد. وی در پاسخ به تهدید شیوع این ویروس کند عمل کرده و بعد هم در مورد آن دروغ گفته است. حالا هم سعی می کند اقتصاد را به زور باز کند تا شانس انتخاب مجدد خود را در ماه نوامبر افزایش دهد. این یعنی ترامپ سلامت مردم آمریکا را برای رسیدن به هدف خود می فروشد.