۰ نفر

دو سوم آمریکایی‌ها نگران برگزاری صحیح انتخاباتند

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۴۸
کد خبر: 436134
دو سوم آمریکایی‌ها نگران برگزاری صحیح انتخاباتند

نظرسنجی های جدید در آمریکا نشان می دهد که شهروندان این کشور با توجه به شیوع کرونا به برگزاری منظم و صحیح انتخابات ریاست جمهوری 2020تردید دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نظرسنجی‌های جدید در آمریکا نشان می دهد که شهروندان آمریکایی معتقدند شیوع ویروس کرونا در امر برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اثر خواهد گذاشت.

نظرسنجی اخیر موسسه معتبر «پیو» نشان داد در حالی که تنها شش ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهور این کشور باقی مانده، دو سوم ( ۶۷ درصد) از جمله دموکرات‌ها و نیمی از جمهوری‌خواهان بر این باورند که  شیوع کرونا به احتمال زیاد و یا تا حدی به طور قابل توجهی توانایی رای دهندگان در شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را مختل می‌کند.

این نظرسنجی که مورخ هفتم تا دوازدهم آوریل (19 تا ۲۴ فرودین) با شرکت ۴۹۱۷ شهروند بزرگسال آمریکایی برگزار شد، نشان داد که ۷۰ درصد آنها موافق برگزاری انتخابات از طریق رایانامه (ایمیل) هستند.

از دیگر نکات حائز اهمیت این نظرسنجی این بود که تنها ۴۶ درصد دموکراتها معتقدند که انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۰ با صحت و دقت برگزار میشود.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده، حمایت از نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ۶ درصد بیشتر از رئیس جمهور کنونی این کشور است. 

همه گیری ویروس کرونا به شدت جایگاه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را در مقابل «جو بایدن» رقیب دموکرات وی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ متزلزل کرده است. نظرسنجی سراسری نشریه «یو‌اس‌اس تودی» و دانشگاه سوفولک نشان می‌دهد که بایدن ۶ درصد از ترامپ پیش است. در این نظرسنجی بایدن با حمایت ۴۴ درصد پرسش‌شوندگان و ترامپ با حمایت ۳۸ درصدی مواجه بوده است.

این در حالی است که در ماه دسامبر و پس از آنکه استیضاح ترامپ توسط کنگره به پیش برده می‌شد، وی در نظرسنجی‌ها سه درصد از رقیب دموکرات خود پیش بود. در نظرسنجی ماه دسامبر، ترامپ حمایت ۴۴ درصد مردم آمریکا را به همراه داشت این در حالی بود که بایدن با حمایت ۴۱ درصدی مردم مواجه بود.

یافته‌های این نظرسنجی، چالش ترامپ در دوره شیوع ویروس کرونا در این کشور و افت شدید محبوبیت وی را نشان می‌دهد .