۰ نفر

شرایط قرنطینه در جمهوری آذربایجان برای یک ماه دیگر تمدید شد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۱۱
کد خبر: 435894
شرایط قرنطینه در جمهوری آذربایجان برای یک ماه دیگر تمدید شد

ستاد عملیاتی ویژه هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا روز جمعه اعلام کرد، رژیم قرنطینه ویژه در این کشور تا ۳۱ماه می( برابر ۱۱خرداد ماه) تمدید می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، با این حال برخی محدودیت های به کار گرفته شده لغو می شود و فعالیت نهادهای دولتی امور تامین اجتماعی،  واحدهای خرده فروشی، خدمات حقوقی، آرایشگاهها، سالن های زیبایی و خدمات زیبایی، رستورانها،  کافه و چایخانه‌ها از ۴ ماه می ( برابر ۱۵ اردیبهشت ماه ) جاری از سرگرفته خواهد شد.

براساس گزارش یاد شده، همچنین به غیر از چند شهر بزرگ از جمله باکو ، سومقایت ، گنجه ، لنکران و آبشرون، محدودیت های به کار گرفته شده در رابطه با تردد مردم  در شهرها و شهرستانهای دیگر و نیز در جمهوری خودمختار نخجوان از ۱۵ اردیبهشت رفع می شود.

بنا به این گزارش، در دوره رژیم قرنطینه ویژه ، تجمع مردم به تعداد بیش از ۱۰ نفر در اماکن تفریحی، پارک ها و غذاخوری ها در سراسر جمهوری آذربایجان ممنوع است و نیز تعطیلی مهد کودک ها ، مدارس و دانشگاهها تا ۱۵ اردیبهشت تمدید می شود.

" ابراهیم محمداف "  سخنگوی  هیات دولت جمهوری آذربایجان گفت: با توجه به این که اغلب موارد ابتلای  به کرونا ویروس در شهرهای باکو ، سومقایت،  گنجه ،  لنکران و آبشرون  بروز کرده است ، محدویت های قرنطینه در این شهرها به تدریج از بین برده خواهد شد .

به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان تا به حال یک هزار و ۸۵۴ نفر در این کشور  به ویروس کرونا مبتلا شده اند که یک هزار و ۳۶۵ نفر از آنها درمان و از بیمارستان ترخیص شده و ۲۵ نفر جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر ۴۶۴ نفر مبتلا به کرونا ویروس در جمهوری آذربایجان در بیمارستانهای تخصصی این کشور تحت درمان قرار می گیرند که وضعیت ۱۵ نفر از آنها وخیم اعلام شده است .