۰ نفر

یادداشت سفارت ایران به اوکراین درباره بازگشت دانشجویان ایرانی

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۵
کد خبر: 435795
یادداشت سفارت ایران به اوکراین درباره بازگشت دانشجویان ایرانی

سفارت ایران در یادداشتی به وزارت خارجه اوکراین خواستار بررسی وضعیت و رسیدگی به امور خوابگاه های دانشجویان ایرانی و تسریع در بازگشت دانشجویان به ایران شد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف، به دنبال کسب اطلاع از شیوع ویروس کرونا در خوابگاه دانشگاه بین المللی کی‌‌یف (دانشگاه خاچاطوریان) و حضور ۲ تن از دانشجویان ایرانی در خوابگاه مذکور، سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین بلافاصله موضوع را پیگیری کرده و مجموعه اقداماتی را در این خصوص به عمل آورد. از جمله این اقدامات، تماس تلفنی منوچهر مرادی سفیر جمهوری اسلامی ایران با رئیس دانشگاه مذکور بود. 

براساس این گزارش، در این تماس، سفیر جمهوری اسلامی ایران حساسیت موضوع و ضرورت رسیدگی به وضعیت سلامتی و بهداشت و درمان دانشجویان به ویژه ۲ دانشجوی ایرانی را یادآوری کرد.رئیس دانشگاه بین المللی کی‌یف در پاسخ به سفیر ایران با اعلام اینکه دانشجویان ایرانی صرفا در قرنطینه قرار داشته و دچار بیماری‌ و ویروس کرونا نشده اند، نسبت به هرگونه مساعدت به منظور رسیدگی به موضوع ابراز اطمینان کرد.

لازم به ذکر است، بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در ارتباط مستمر با این دانشجویان ایرانی بوده و با توجه به حضور آنها در قرنطینه، بسته هایی شامل مواد غذایی و بهداشتی برای آن‌ها ارسال شده است.

همچنین سفارت ایران مراتب را طی یادداشت رسمی به وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرده و خواستار بررسی وضعیت و رسیدگی به امور خوابگاه های دانشجویان ایرانی شد. علاوه بر این، در این یادداشت موضوع بازگشت دانشجویان ایرانی و تسریع در صدور مجوز پرواز به وزارت امور خارجه اوکراین اعلام شد.

سفارت ایران در اوکراین همچنین اعلام کرد که موضوع برقراری پرواز به منظور بازگرداندن اتباع ایرانی در دست بررسی است و طبق آخرین اطلاعات، انجام پرواز غیرمستقیم از مسیر ایروان (ارمنستان) پیگیری می‌شود و چنانچه مانعی ایجاد نشود، این پرواز در روز ۱۰ می (۲۱ اردیبهشت) برقرار می‌شود.

سفارت ایران همچنین تاکید کرد که سلامتی ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرانی در شرایط کنونی در اولویت سفارت قرار دارد.