۰ نفر

بایدن: سفارت آمریکا در بیت المقدس باقی می ماند!

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱:۴۱
کد خبر: 435529
بایدن: سفارت آمریکا در بیت المقدس باقی می ماند!

نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از قصد خود برای عدم انتقال مجدد سفارت این کشور از شهر «بیت المقدس» خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «جو بایدن» که یکی از مخالفان تصمیم «دونالد ترامپ» برای انتقال سفارت آمریکا از «تل آویو» به «بیت المقدس» بود، روز چهارشنبه به صراحت اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰، سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی همچنان در شهر «بیت المقدس» باقی خواهد ماند.

بایدن در پاسخ به پرسش یکی از حامیان خود در یک مراسم مجازی برای گردآوری کمک مالی اظهار داشت: «این اقدام [انتقال سفارت به بیت المقدس] نباید تحت آن شرایط صورت می‌گرفت، بلکه باید در شرایط دستیابی به توافقی بزرگ‌تر انجام می‌شد تا برای کسب امتیازات مهم در راستای صلح به ما کمک کند. اما حال این اتفاق افتاده است و من مکان سفارت را به تل آویو برنمی گردانم».

این معاون پیشین رئیس جمهور «باراک اوباما» همچنین مدعی شد که با امید به زنده نگه داشتن دورنمای یک راه حل دو دولتی، کنسولگری آمریکا را در شرق بیت المقدس با هدف «مشارکت با مردم فلسطین» بازگشایی خواهد کرد.

گفتنی است که ترامپ سفارت آمریکا را در سال ۲۰۱۸ از تل آویو به بیت المقدس منتقل کرد تا از این طریق به یکی از وعده‌های انتخاباتی خود جامه عمل بپوشاند.