۰ نفر

اقتصاد دبی در آستانه رکود قرار گرفت

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۴۳
کد خبر: 435428
 اقتصاد دبی در آستانه رکود قرار گرفت

سرویس سرمایه گذاران موسسه "مودی" در آخرین گزارش خود اعلام کرد که اتکای اقتصاد دبی به بخش املاک و مستغلات، حمل و نقل و گردشگری باعث شده است تا این مرکز تجارت خاورمیانه بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا در میان شهرهای امارات متحده عربی ببیند.

به گزارش بلومبرگ، سرویس سرمایه گذاران موسسه "مودی" در آخرین گزارش خود اعلام کرد که اتکای اقتصاد دبی به بخش املاک و مستغلات، حمل و نقل و گردشگری باعث شده است تا این مرکز تجارت خاورمیانه بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا در میان شهرهای امارات متحده عربی ببیند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مودی در این گزارش نوشت: شیوع ویروس کرونا و تأثیر غیرمستقیم این بیماری همه گیر در تجارت جهانی، شوک قابل توجهی به رشد اقتصادی در امارات متحده عربی وارد کرده است.

به گفته این مؤسسه، در امارات، بیشترین نرخ رشد منفی و پیامدهای مالی در دبی مشهود است در حالی که این شهر دارای بیشترین مؤسسات وابسته به دولت است که به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی نیاز به حمایت مالی دارند.

حدود یک ماه مقامات دبی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا این شهر را تعطیل کردند. شرکت هواپیمایی پرچمدار این شهر یعنی "خطوط هوایی امارات" پروازهای مسافربری خود را زمین گیر کرده است و نمایشگاه اکسپو 2020 که قرار بود ماه اکتبر آغاز شود، یک سال به تعویق افتاده است. هفته گذشته، دبی محدودیت های مسافرتی را کاهش داد.

مؤسسه مودی همچنین نوشت: بسته های محرک اقتصادی دولت کمک می کند تا آسیب وارده به اقتصاد امارات متحده عربی کاهش یابد اما بیشتر این حمایتها به جای محرک مالی به شکل محرک پولی ارائه شده است که این بدان معناست که تأثیر اقتصادی شیوع کرونا به بانک ها بستگی دارد که از نقدینگی اضافی خود که از بانک مرکزی تأمین تامین می شود، استفاده کنند.

این مؤسسه در ادامه افزود: بخش هایی که احتمالاً بیشترین آسیب را از شیوع کرونا خواهند دید نیمی از تولید ناخالص داخلی امارات و بیشتر تولید ناخالص داخلی دبی را به خود اختصاص می دهند.