۰ نفر

روسیه ممنوعیت سفر اتباع خارجی به این کشور را تمدید کرد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۴۶
کد خبر: 435420
روسیه ممنوعیت سفر اتباع خارجی به این کشور را تمدید کرد

نخست وزیر روسیه دستور منع سفر خارجی‌ها به این کشور به دلیل گسترش شیوع بیماری کرونا را صادر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، میخاییل میشوستین روز چهارشنبه در نشست ستاد عملیاتی مبارزه با کرونا در دولت روسیه گفت: هنوز نمی توان تاریخ دقیقی برای لغو محدودیت‌های وضع شده بخاطر شیوع کرونا اعلام کرد.

وی افزود: این محدودیت‌ها ازجمله شامل ورود خارجی‌ها به روسیه می‌شود که تا روز ۳۰ ماه آوریل (فردا پنجشنبه) ممنوعیت برای سفر اتباع خارجی به روسیه وجود دارد.

نخست وزیر روسیه گفت: من دستور رئیس دولت در مورد تمدید این تاریخ تا زمانی که مبارزه با این بیماری عفونی (کرونا) به پایان برسد و وضعیت اپیدمولوژی بهبود یابد را ابلاغ کردم.

وزارت خارجه روسیه از روز ۲۷ اسفند ماه سال ۹۸ در راستای مقابله با بیماری همه گیر کرونا، صدور روادید برای اتباع خارجی را متوقف کرد.

بر اساس آخرین گزارش ستاد عملیاتی مبارزه با کرونای دولت روسیه، در شبانه روز اخیر شمار افراد مبتلا به کرونا در روسیه به پنج هزار و ۸۴۱ نفر رسید تا تعداد مبتلایان در مجموع به ۹۹ هزار و ۳۹۹ تن برسد.

در این گزارش خاطرنشان شده است که در شبانه روز اخیر در روسیه ۱۰۸ نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را ازدست داده‌اند تا شمار کل فوت شدگان بر اثر این بیماری به ۹۷۲ نفر برسد.