۰ نفر

شمار مبتلایان به کرونا در آفریقا از ۳۳هزار نفر گذشت

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۵۰
کد خبر: 435167
شمار مبتلایان به کرونا در آفریقا از ۳۳هزار نفر گذشت

دفتر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که آمار مبتلایان به کرونا در قاره سیاه از ۳۳هزار نفر فراتر رفته و در این میان ۱۴۵۶نفر هم در آفریقا فوت شده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دفتر سازمان جهانی بهداشت در آفریقا امروز سه شنبه اعلام کرد: تعداد مبتلایان ویروس کرونا در آفریقا به ۳۳ هزار و ۸۵ نفر رسیده است که از این تعداد ۱۴۵۶ تن جان خود را از دست داده اند.

بر اساس اعلام دفتر سازمان جهانی بهداشت در آفریقا اکثر مبتلایان در آفریقای جنوبی با تعداد ۴ هزار و ۷۹۳ نفر بوده است. همچنین کرونا در این کشور جان ۹۰ نفر  را گرفته است.

گزارش این نهاد بین المللی در ادامه می افزاید: الجزایر با ۳ هزار و ۵۱۷ مبتلا در رتبه آخر بیشترین مبتلایان کرونا در قاره آفریقا قرار دارد؛ ولی شمار جانباختگان در این کشور با ۴۳۲ تن بیش از سایر کشورهای این قاره است.

همچنین، مصر با ۴ هزار و ۷۸۲ مبتلا و ۳۳۷ قربانی، مراکش با ۴ هزار و ۱۱۵ مبتلا و ۱۶۱ قربانی و تونس با ۹۴۹ مبتلا و ۳۸ قربانی از دیگر کشورهای آفریقایی هستند که بالاترین شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا را در قاره آفریقا دارند.

لازم به ذکر است کووید -۱۹ برای نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در بیش ۲۰۰ کشور به یک بیماری «همه‌گیر جهانی» تبدیل شد.

این در حالی است که کووید ۱۹ در سراسر جهان، بیش از ۳ میلیون نفر را آلوده کرده است.