۰ نفر

کرونا بیکاری در اسپانیا را ۱۴.۴درصد افزایش یافت

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۰۲
کد خبر: 435104
کرونا بیکاری در اسپانیا را ۱۴.۴درصد افزایش یافت

براساس داده‌های مرکز ملی آمار اسپانیا، در نتیجه قرنطینه اعمال شده در اواسط مارس با هدف تهدید شیوع کرونا، نرخ بیکاری در این کشور در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ به ۱۴.۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، نرخ بیکاری اعلام شده توسط این مرکز در حالی است که این رقم در سه ماه چهارم سال گذشته میلادی ۱۳.۸ درصد و پیش بینی اقتصاددانانی که توسط رویترز مورد پرسش قرار گرفته بودند، ۱۵.۶ درصد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، اسپانیا که بعد از آمریکا و ایتالیا از حیث بیشترین تلفات ناشی از ویروس کرونا در رده سوم جهان جای دارد، از ۱۴ مارس اکثر ترددها را ممنوع کرده است. این آمار حاکی از آن است که در سه ماه نخست سال تنها ۲۸۵ هزار و ۶۰۰ شغل از بین رفته و این در حالی است براساس آمار ثبت شده از سوی تامین اجتماعی تنها در ماه مارس حدود ۹۰۰ هزار شغل از بین رفته است.

آمار منتشر شده توسط تامین اجتماعی نشان داد که در اوایل آوریل و از ابتدای قرنطینه ۸۹۸ هزار و ۸۲۲ اسپانیایی شغل خود را از دست داده بودند. بخش گردشگری و ساخت و ساز بیشترین ضربه را از کرونا خورده‌اند.

اسپانیا از لحاظ تاریخی در مقایسه با همسایگانش همواره نرخ بیکاری بالایی داشته است. این رقم بدنبال بحران مالی سال ۲۰۱۳ با حدود ۲۷درصد به اوج رسید و حتی با وجود سال‌ها رشد اقتصادی قوی، در اواخر سال ۲۰۱۹ روی ۱۳ درصد باقی ماند.

براساس پیش بینی‌های بانک مرکزی اسپانیا، بحران ویروس کرونا می‌تواند نرخ بیکاری را در سال جاری به ۲۱.۷ درصد افزایش داده و این در حالی است که انتظار می‌رود اقتصاد این کشور ۱۲.۴ درصد کوچک شود.