۰ نفر

کدام‌ کشورهای آسیایی بیشترین آسیب پذیری از کرونا را دارند؟

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۱۱
کد خبر: 435000
کدام‌ کشورهای آسیایی بیشترین آسیب پذیری از کرونا را دارند؟

موسسه رتبه بندی مودی در گزارشی به بررسی پیامدهای شیوع کرونا در آسیا پرداخت.

به گزارش سی ان بی سی، در شرایطی که اروپا و آمریکا به اصلی ترین کانون های درگیر با کرونا در جهان تبدیل شده اند، اقتصادهای آسیایی نیز از شیوع کرونا متحمل خسارت سنگینی شده اند. موسسه رتبه بندی مودی با استفاده از مدل سنجی دریافته است که اقتصادهای ژاپن و سنگاپور بیشترین آسیب پذیری را از شیوع کرونا در بین کشورهای آسیایی متحمل خواهند شد.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، استیو کوچرین، کارشناس ارشد مسایل اقتصادی منطقه آسیا-اقیانوسیه در این موسسه گفت: حتی پیش از بحران کرونا نیز هر دو کشور با مشکلات زیادی مواجه بودند و حالا تعطیلی گسترده کسب و کارها و اخلال در روند تجارت خارجی به این مشکلات دامن زده است.  

مودی پیش بینی کرده است رشد اقتصادی امسال ژاپن به منفی ۶.۳ درصد و در سنگاپور به منفی ۲.۲ درصد کاهش یابد که در صورت تحقق، بدترین عملکرد اقتصاد هر دو کشور در قرن بیست و یکم خواهد بود.  

ژاپن و سنگاپور جز نخستین کشورهایی بودند که ابتلا به کووید-۱۹ را در خارج چین گزارش کردند اما برخلاف چین این دو کشور هنوز نتوانسته اند بر روند شیوع بیماری غلبه کنند و فعالیت های اقتصادی و تجاری نیز تا زمان قبل کرونا فاصله زیادی دارد.

دولت سنگاپور مدارس، کسب و کارهای غیر ضروری و دانشگاه ها را با هدف کاهش سرعت شیوع بیماری تعطیل کرده و در ژاپن نیز  در بسیاری از مناطق از جمله توکیو محدودیت های گسترده رفت و آمد وضع شده است.  

پیش از این نیز صندوق بین المللی پول در گزارش بازنگری شده خود اعلام کرده بود رشد کشورهای آسیایی به پایین ترین سطح ۶۰ سال اخیر خواهد رسید.  

به دنبال شیوع کرونا در ژاپن، کمیته جهانی المپیک تحت فشار برخی کشورها تصمیم گرفت رقابت های المپیک امسال توکیو را به سال آینده موکول کند که در نتیجه این تصمیم انتظار می رود اقتصاد ژاپن متحمل ده ها میلیارد دلار خسارت شود.