۰ نفر

چین: آیا آمریکا چیزی را درباره شیوع کرونا پنهان می‌کند؟

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲:۰۱
کد خبر: 434957
چین: آیا آمریکا چیزی را درباره شیوع کرونا پنهان می‌کند؟

دولت چین روز دوشنبه از آمریکا خواست به جای متهم کردن این کشور به نشر اطلاعات گمراه‌کننده در خصوص ویروس کرونا به برخی سئوالات پیرامون این ویروس پاسخ دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دولت چین روز دوشنبه اتهامات دولت آمریکا مبنی بر اینکه پکن اقدام به نشر اطلاعات گمراه‌کننده درباره ویروس کرونا کرده را رد و واشنگتن را به پنهان‌کاری در این خصوص متهم کرد. 

وزارت خارجه چین خاطرنشان کرد که این کشور «قربانی» اطلاعات نادرست در خصوص شیوع بیماری کووید-۱۹ است. 

وزارت خارجه چین در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «چین همواره در برابر کارزار اطلاعات گمراه‌کننده ایستادگی می‌کند. ما قربانی اطلاعات گمراه‌کننده‌ایم نه تولیدکننده آن. طرح اطلاعات گمراه‌کننده و اتهام‌پراکنی به هیچ عنوان به جای همکاری بین‌المللی علیه این بیماری همه‌گیر پیشنهاد نمی‌شود و باید به کل رد شوند.»

وزارت خارجه چین لحظاتی بعد توئیت دیگری منتشر کرد و نوشت: «تردیدهای فزاینده‌ای درباره نحوه مدیریت آمریکا در کووید-۱۹ وجود دارد، به عنوان مثال اولین عفونت کرونا چه زمانی در آمریکا اتفاق افتاد؟ آیا دولت آمریکا چیزی را پنهان می‌کند؟ چرا آنها می‌خواهند دیگران را مقصر کنند؟ مردم آمریکا و جامعه بین‌المللی از دولت آمریکا جواب می‌خواهند.»