با توجه به توانایی پایین بیشتر کشورهای آسیای جنوب شرقی در انجام آزمایش ویروس کرونا و جمعیت بالای برخی کشورها مانند فیلیپین و اندونزی، کارشناسان در خصوص سرعت بالای شیوع در این منطقه ابراز نگرانی کردند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش سی‌ان‌بی‌سی اینترنشنال، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا طی هفته‌های اخیر در آسیای جنوب شرقی به سرعت در حال افزایش است و کارشناسان با ابراز نگرانی فراوان اذعان داشتند که این منطقه می‌تواند به نقطه داغی برای شیوع سریع این بیماری تبدیل شود.

در حالی که آمار منطقه هنوز صدها هزار نفر از ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی فاصله دارد، چندین مطالعه نشان می‌دهد که ده‌ها هزار موارد ابتلا به دلیل پایین بودن میزان آزمایش در کشورهایی مانند فیلیپین و اندونزی قابل شناسایی نیست.

در همین حال، تعداد مبتلایان در سنگاپور طی دو هفته گذشته، با شناسایی مبتلایان جدید در میان کارگران مهاجر ساکن خوابگاه‌های بسته، حتی زمانی که دولت با اقدامات پیشگیری خود به عنوان الگویی در سطح بین‌المللی مورد استقبال قرار گرفت، به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

گفتنی است که ظرفیت آزمایش در سراسر آسیای جنوب شرقی به میزان گسترده‌ای متفاوت است. با توجه به داده‌های گردآوری شده توسط سایت آماری Worldometer، سنگاپور با دارا بودن قابلیت دریافت آزمایش ویروس کرونا به میزان 16هزار و 203مورد در میان هر یک میلیون نفر، در میان صدرنشینان قرار دارد. در حالی که میانمار با ظرفیت 85 مورد آزمایش به ازای هر یک میلیون نفر، در قعر این رتبه‌بندی جای گرفته است.

اما کارشناسان بیشتر برای اندونزی و فیلیپین به دلیل بالا بودن تعداد جمعیت ابراز نگرانی کردند.

در نمودار ارائه شده، ظرفیت آزمایش ویروس کرونا به ازای هر یک میلیون نفر در کشورهای جنوب شرقی آسیا را مشاهده می‌کنید؛

af886274-e9ae-46b8-9731-ceb2fac06a31