۰ نفر

تصمیم بانک مرکزی ژاپن، آسیا را مثبت کرد

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸
کد خبر: 434756
تصمیم بانک مرکزی ژاپن، آسیا را مثبت کرد

ازارهای آسیایی در معاملات روز دوشنبه با روند افزایشی همراه شدند در حالی که بانک مرکزی ژاپن(BOJ) محرک های مالی جدیدی را برای رویارویی اقتصاد این کشور با کرونا وضع کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، نگرانی از افت شدید قیمت نفت به دلیل تکمیل شدن ظرفیت تمامی انبارهای نفتی از یک طرف و تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای اجرای بسته های جدید محرک مالی از سوی دیگر، موجب شد متغیرهای آسیایی در ابتدا با روند کاهشی و سپس با ثبت روند افزایشی همراه شوند.

به این ترتیب، شاخص آسیا پاسفیک با رشد ۱.۸ درصدی همراه شد و  افت ۲.۶ هفته گذشته خود را تا حدودی جبران کرد. در حالی که نیکی ژاپن با رشد ۲.۶ درصدی رو به رو شد و شاخص بلوچیپ بازار شانگهای هم ۱ درصد مثبت شد.

در سوی دیگر، شاخص آتی اس اند پی با رشد ۱ درصدی همراه شد و شاخص آتی یورواستاکس هم ۲.۶ درصد افزایش یافت در حالی که معاملات آتی شاخص فوتسی لندن این متغیر را با افزایش ۱.۵ درصدی همراه کرد.

به این ترتیب، بانک مرکزی ژاپن متعهد شده است که میزان نامحدودی از اوراق قرضه این کشور را خریداری کند و مبلغ در نظر گرفته برای این اوراق را بیش از ۸۰ تریلیون دلار (بودجه سال گذشته برای خرید اوراق قرضه) اعلام کرد.

این بانک همچنین متعهد شده است که بدهی های تجاری شرکت ها را پرداخت کرده و قوانین بازپرداخت بدهی ها را تسهیل کند.

بر این اساس، در هفته جاری ۱۷۳ شرکت گزارش عملکرد سود و زیان خود را منتشر خواهند کرد و به این ترتیب، این هفته یکی از مهم ترین هفته های مالی برای وال استریت و بازارهای جهانی خواهد بود.

شرکت هایی که در این هفته گزارش عملکرد خود را منتشر خواهند کرد شرکت های اپل، آمازون، فیس بوک، مایکروسافت، کاترپیلار، فورد ، جنرال الکتریک و شورون خواهند بود.

تحلیل گران معتقدند جنگ تجاری چین و آمریکا و پس از آن پاندمیک شدن ویروس کرونا موجب شده است که این شرکت ها در گزارش عملکرد خود حرفی از سود به میان نیاورند و به این ترتیب افت ۱۵ درصدی شاخص اس اند پی در چهار ماه اول اجتناب ناپذیر است.