۰ نفر

نیمی از خانوارهای آمریکایی با مشکلات مالی مواجهند

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱:۴۵
کد خبر: 434652
نیمی از خانوارهای آمریکایی با مشکلات مالی مواجهند

۵۲درصد خانوارهای آمریکایی تحت تاثیر شیوع کرونا با کاهش درآمد مواجه شده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در شرایطی که به آمریکا به اصلی ترین کانون درگیر با بحران کرونا در جهان تبدیل شده و شمار مبتلایان و قربانیان کووید-۱۹ در این کشور بیش از هر کشور دیگری در جهان است، موسسه تحقیقاتی " پیو" دریافته است دست کم ۵۲ دصرد خانوارهای آمریکایی با کاهش درآمد خود نسبت به قبل از زمان بحران مواجه شده اند.

طبق نتایج این نظرسنجی که با مشارکت ۵۰۰۰ شهروند آمریکایی تهیه شده است، ۹ نفر از هر ۱۰ شهروند امریکایی از بسته حمایتی دو تریلیون دلاری دولت برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا حمایت کرده اند.

به دنبال تعطیلی بخش بزرگی از اقتصاد آمریکا برای کاستن از سرعت شیوع این ویروس، شمار کسانی که خواهان دریافت مزایای بیکاری شده اند برای نخستین بار در طول تاریخ این کشور از ۲۶ میلیو ننفر عبور کرده است.

از کل ۵۰۰۰ شهروند شرکت کننده در این نظرسنجی، ۷۱ درصد گفته اند که تمام مبلغ کمکی دولت را صرف تامین مایحتاج روزانه خود خواهند کرد و تنها ۱۱ درصد گفته اند بخشی از آن را پس انداز خواهند کرد. طبق لایحه حمایتی دولت، به هر خانوار آمریکایی بسته به تعداد نفرات بین ۱۲۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار پرداخت خواهد شد.

در حالی که ۱۶.۲ درصد کل نیروی کار آمریکا ادعای بیکار شدن خود را مطرح کرده اند انتظار می رود تا پایان ماه مارس این رقم حتی به ۳۰ میلیون نفر نیز افزایش پیدا کند. در این صورت کل دستاورد اشتغال زایی اقتصاد آمریکا از سال ۲۰۱۰ تاکنون بر باد خواهد رفت. 

کریس راپکی، کارشناس ارشد مسایل اقتصادی در بانک میتسوبیشی گفت: در حال حاضر باید منتظر یک معجزه باشیم که با تداوم این وضعیت با یک رکود فراگیر دیگر مواجه نشویم. یک ریسک خیلی جدی بر سر راه اقتصاد قرار گرفته و هر چه بیشتر می گذرد، مقابله با آن سخت تر می شود.