۰ نفر

دولت ایتالیا از مردم خواست برای مهار کرونا فاصله را رعایت کنند

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱:۴۱
کد خبر: 434651
دولت ایتالیا از مردم خواست برای مهار کرونا فاصله را رعایت کنند

جوزپه کنته شامگاه روز یکشنبه با اعلام کاهش محدودیت‌های قرنطینه سراسری از مردم ایتالیا خواست که مجددا برای مقابله با ویروس کرونا فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نخست وزیر ایتالیا با اعلام کاهش محدودیت‌های سراسری از چهارم ماه مه (۱۵ اردیبهشت) گفت: شما باید همیشه به حفظ فاصله ایمن حداقل یک متر احترام بگذارید حتی در محیط خانواده زیرا کارشناسان به ما می‌گویند که از هر چهار مورد یک مورد ابتلا به بیماری در خانواده رخ می‌دهد. 

به دنبال شیوع ویروس کرونا، ایتالیا از ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) تحت قرنطینه کامل قرار گرفته است و خروج از این محدودیت‌ها به صورت تدریجی خواهد بود. 

در همین رابطه فعالیت‌های تولیدی و ساختمانی از ۴ ماه مه (۱۵ اردیبهشت) از سر گرفته می‌شوند و علاوه براین افراد می‌توانند در مناطق خود برای بازدید و ملاقات با خانواده با حفظ اقدامات ایمنی از جمله استفاده از ماسک تردد داشته باشند. 

سفر بین مناطق در ایتالیا همچنین فقط به یک دلیل معتبر مانند کار یا اهداف پزشکی مجاز است. موزه‌ها و کتابخانه‌ها در ۱۸ ماه مه (۲۹ اردیبهشت) و بارها و رستوران‌ها از ۱ ژوئن (۱۲ خرداد) بازگشایی می‌شوند، اگرچه آن‌ها می‌توانند از ۴ مه (۱۵ اردیبهشت) خدمات پذیرش را ارائه دهند. 

مدارس در ایتالیا نیز از ماه سپتامبر (۱۱ شهریور) دوباره باز خواهند شد. 

علاوه براین پارک‌ها و باغ‌های عمومی در ایتالیا از ۴ مه باز می‌شوند و افراد می‌توانند تا زمانی که فاصله دو متری با دیگران حفظ کنند، در خارج از خانه ورزش کنند. 

به دنبال شیوع ویروس کرونا در ایتالیا تا کنون ۱۹۷ هزار و ۶۷۵ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و ۲۶ هزار و ۶۴۴ نفر جان باخته‌اند، همچنین ۶۴ هزار و ۹۲۸ نفر نیز بهبود یافته‌اند.