۰ نفر

سئول: «کیم جونگ اون» زنده است

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۳:۳۴
کد خبر: 434634
سئول: «کیم جونگ اون» زنده است

مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور کره جنوبی با رد شایعات پیرامون «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، به زنده بودن او اشاره کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک مقام دولت کره جنوبی با رد شایعات پیرامون وضعیت رهبر کره شمالی، از زنده بودن او خبر داد.

«چانگ این مون» مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور کره جنوبی یکشنبه شب به وقت تهران به شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت که رهبر کره شمالی زنده است و در تفرجگاه خود حضور دارد.

این مقام دولت کره جنوبی افزود: «موضع دولت ما استوار است."کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی زنده و خوب است. وی از 13 آوریل (دوشنبه 25 فرودین) در منطقه ونسان است. تا این لحظه هیچ مورد مشکوکی از او گزارش نشده است.»

برخی رسانه های ژاپنی شنبه بعد از ظهر مدعی ناموفق بودن عمل اولیه جراحی رهبر کره شمالی شدند و به نقل از منبع نزدیک به تیم معالجه کننده کیم جونگ اون نوشتند که عمل جراحی نخست روی وی موفق نبوده است.

منابع آمریکایی نیز شبانگاه شنبه به وقت تهران مدعی برخی تحرکات موشکی و استقرار قطار ویژه رهبر کره شمالی در یک ایستگاه راه آهن نزدیک یکی از اقامتگاه های وی شدند. به نوشته برخی منابع آمریکایی، یک قطار متعلق به رهبره شمالی در ایستگاه راه آهن نزدیک «ونسان» محل اقامت وی مستقر شده است.

از سوی دیگر برخی منابع اطلاعاتی آمریکا از تحرکات موشکی کره شمالی خبر دادند. آنطور که این منابع گفتند سکوی پرتاب موشک کره شمالی در منطقه «سونداک» در شرق این کشور مستقر شده است.