۰ نفر

ادعای جدید یک اندیشکده آمریکایی؛

قطار متعلق به رهبر کره شمالی در شرق این کشور رؤیت شد

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱:۲۳
کد خبر: 434349
قطار متعلق به رهبر کره شمالی در شرق این کشور رؤیت شد

گزارش‌های ضدونقیضی از وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی و محل اقامت احتمالی وی منتشر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ظرف روزهای اخیر رسانه های مختلف جهان به ویژه رسانه های کره جنوبی پیرامون وضعیت سلامتی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و محل اقامت احتمالی وی به گمانه زنی پرداختند.

در میانه این گزارشهای ضدونقیض، یک اندیشکده آمریکایی مستقر در واشنگتن موسوم به «۳۸ نورث» با استناد به تصاویر ماهواره ای مدعی شد که یک قطار متعلق به رهبر کره شمالی در منطقه تفریحی «وونسان» در شرق این کشور از روز ۲۱ اُم تا ۲۳ اُم ماه جاری (آوریل) دیده شده است.

گفتنی است، پس از آنکه خبرگزاری سی اِن اِن در گزارشی مدعیِ «عمل جراحی» رهبر کره شمالی شد؛ گمانه زنی‌ها در خصوص وضعیت سلامتی «کیم جونگ اون» افزایش یافت. در همین راستا، دولت چین روز گذشته (جمعه) تیمی متشکل از پزشکان متخصص را برای ارائه مشاوره درمانی به این کشور روانه کرد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که روز پنج شنبه هیأتی به ریاست یک عضو بلندپایه از وزارت ارتباط بین المللی حزب کمونیست چین پکن را به مقصد کره شمالی ترک کرد.

شایان ذکر است که عدم حضور کیم جونگ اون در پوشش اخبار رسانه‌ها- بویژه مراسم زادروز پدربزرگ خود که یکی از مهمترین تعطیلات در کره شمالی بشمار می‌رود- به گمانه زنی‌ها در خصوص وضعیت سلامتی وی دامن زد. اما مقامات پیونگ یانگ هنوز درباره وضعیت سلامتی رهبر این کشور هیچگونه اظهارنظر رسمی نکرده اند.