۰ نفر

نوشیدن مواد ضدعفونی کننده ده‌ها نیویورکی را روانه بیمارستان کرد

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۰۴
کد خبر: 434269
نوشیدن مواد ضدعفونی کننده ده‌ها نیویورکی را روانه بیمارستان کرد

شماری از شهروندان نیویورکی به‌خاطر استعمال مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با ویروس کرونا دچار مسمومیت و روانه بیمارستان شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، با اینکه پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا مبنی بر استعمال مواد ضدعفونی کننده برای از بین بردن ویروس کرونا از سوی پزشکان رد شده است، شماری از شهروندان نیویورکی به‌خاطر خوردن این مواد روانه بیمارستان شدند.

به نوشته پایگاه خبری «ام‌اس‌ان»، مرکز کنترل سموم وزارت بهداشت آمریکا در نیویورک روز شنبه اعلام کرد از ۹ صبح روز پنجشنبه تا ۳ بعدازظهر روز جمعه، مجموعاً ۳۰ نفر به خاطر مسمومیت با مواد ضدعفونی کننده به بیمارستان منتقل شده‌اند.

این مرکز افزود، با این حال این موارد مصرف مواد ضدعفونی کننده، منجر به مرگ نشده‌اند و هیچ یک از مراجعین نیاز به بستری شدن نداشتند.

به گفته سخنگوی مرکز کنترل سموم، از میان این افراد ۹ نفر در اثر مصرف «لایزول» (نوعی پاک‌کننده قوی سطوح)، ۱۰ مورد در اثر مصرف مواد سفیدکننده و ۱۱ مورد در اثر مواد پاک‌کننده خانگی، دچار مسمومیت شدند.

این درحالی است در مدت زمان مشابه سال گذشته هیچ موردی از مسمومیت با لایزول گزارش نشده بود و تنها دو مورد مسمومیت به‌دلیل قرار گرفتن در معرض مواد سفیدکننده رخ داده بود.

روی آوردن نیویورکی‌ها به مواد ضدعفونی‌کننده پس از آن صورت گرفته است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در نشست خبری خود گفت: «مواد ضدعفونی‌کننده ظرف یک دقیقه ویروس کرونا را ناکار می‌کند. ظرف یک دقیقه! راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن [ریه‌ها] را شستشو دهیم؟ چک کردن آن جالب خواهد بود».

شمار زیادی از مقامات وزارت بهداشت و پزشکان آمریکایی بلافاصله این پیشنهاد ترامپ را خطرناک توصیف کردند و از مردم درخواست کردند به هیچ عنوان چنین روش‌هایی را در خانه امتحان نکنند.