۰ نفر

چین ۳۰میلیون دلار دیگر به سازمان جهانی بهداشت کمک می‌کند

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۵۰
کد خبر: 433811
چین ۳۰میلیون دلار دیگر به سازمان جهانی بهداشت کمک می‌کند

دولت چین که پیشتر ۲۰ میلیون دلار به سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کمک کرده بود، امروز پنجشنبه اعلام کرد ۳۰ میلیون دلار دیگر به این سازمان کمک می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که انتقادهای بین‌المللی از اقدام آمریکا در قطع کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت (WHO) در اوج بحران شیوع کرونا ادامه دارد، چین از تصمیم برای کمک تازه ۳۰ میلیون دلاری به این نهاد بین‌المللی خبر داد.

به نوشته گلوبال تایمز، وزارت خارجه چین روز پنجشنبه (امروز) اعلام کرد که این کشور ۳۰ میلیون دلار دیگر به سازمان جهانی بهداشت کمک نقدی خواهد کرد.

طبق اعلام این وزارتخانه، چین پیش از این ۲۰ میلیون دلار به سازمان جهانی بهداشت به منظور حمایت از تلاش‌های بین‌المللی این نهاد در مقابله با شیوع ویروس کرونا در جهان کمک کرده بود.

اعلام کمک تازه چین به سازمان جهانی بهداشت در شرایطی صورت گرفته که انتقادهای بین‌المللی از اقدام اخیر آمریکا در توقف کمک مالی به این سازمان همچنان ادامه دارد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در توجیه قطع کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت، این سازمان را به جانبداری از چین در موضوع شیوع ویروس کرونا متهم کرده است اتهامی که توسط مدیران سازمان جهانی بهداشت رد شده است.

قطع کمک مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت انتقاد آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و همچنین متحدان اروپایی این کشور را هم در پی داشته است.